نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده, محمدfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, میثمfa_IR
dc.contributor.authorشهابی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-04-13T11:41:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-07-04T11:41:33Z
dc.date.available1400-04-13T11:41:33Zfa_IR
dc.date.available2021-07-04T11:41:33Z
dc.date.issued2021-07-01en_US
dc.date.issued1400-04-10fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده, محمد, جعفری, میثم, شهابی, مجید. (1400). بهبود تاب آوری شبکه توزیع فعال با مدیریت بهینه شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ ها. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 10(2), 57-74.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-781-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/838561
dc.description.abstractدر صورت وقوع یک حادثه شدید - با تأثیر زیاد و احتمال وقوع کم- ممکن است با وقوع هم‌زمان چندین خطا در شبکه توزیع، بخش وسیعی از شبکه دچار خاموشی شود. در چنین شرایطی به­منظور افزایش تاب­آوری شبکه توزیع و جلوگیری از خاموشی‌های با مدت زمان طولانی، اقدامات بازآرایی و جزیره ­سازی شبکه توزیع با هدف بازیابی بیشترین بار ممکن انجام می­شود. از سوی دیگر، با توجه به افزایش نفوذ خودروهای الکتریکی در جوامع پیشرفته امروزی به دلایل زیست‌محیطی و قیمت سوخت‌های فسیلی، مدیریت شارژ و دشارژ این خودروها در پارکینگ‌ها می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای در بهبود شاخص تاب­ آوری شبکه توزیع داشته باشد. در این مقاله، یک مدل برنامه‌ریزی تصادفی خطی آمیخته با عدد صحیح به‌منظور بهبود تاب­ آوری شبکه توزیع مجهز به منابع تولید پراکنده پیشنهاد شده است که مرزبندی بهینه جزایر را با هدف حداکثرکردن مقدار مورد انتظار بار بازیابی‌شده مشخص می‌کند. در مدل پیشنهادی، با در نظر گرفتن جابجایی خودروهای الکتریکی بین پارکینگ­ها، آرایش شبکه و مرزهای جزایر، منابع تولید پراکنده پیشرو و پیرو در هر جزیره و برنامه ­ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی به ­صورت بهینه تعیین می‌شوند. به­ منظور ارائه یک مدل واقعی، عدم قطعیت توان تولیدی منابع تجدیدپذیر بادی نیز در ­نظر گرفته ­شده است. مدل پیشنهادی با اعمال چندین خطای هم‌زمان بر روی شبکه 118 شینه در نرم‌افزار  GAMS پیاده‌سازی و اعتبارسنجی شده است. نتایج به‌دست‌آمده، تأثیر مثبت برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ‌های متصل به شبکه الکتریکی را بر بهبود تاب­ آوری شبکه توزیع نشان می‌دهند.fa_IR
dc.format.extent1087
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectبازآراییfa_IR
dc.subjectبازیابی بارfa_IR
dc.subjectپارکینگ شارژfa_IR
dc.subjectتاب آوریfa_IR
dc.subjectجزیره‌سازیfa_IR
dc.subjectخودروهای الکتریکیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبهبود تاب آوری شبکه توزیع فعال با مدیریت بهینه شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در پارکینگ هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage57
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد