نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحق بین, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-19T18:46:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-09T18:46:53Z
dc.date.available1400-03-19T18:46:52Zfa_IR
dc.date.available2021-06-09T18:46:53Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-08en_US
dc.date.submitted1393-12-17fa_IR
dc.identifier.citationحق بین, مریم. (1396). ظرفیت باربری پی‌ها در موقعیت‌های مختلف نسبت به زمین شیب‌دار. مهندسی عمران فردوسی, 29(2), 1-12. doi: 10.22067/civil.v29i2.45069fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v29i2.45069
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_30419.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815862
dc.description.abstractهدف از طراحی پی انتقال بار سازه به خاک زیرین بدون ایجاد گسیختگی برشی و نشست اضافی در خاک می‌باشد. بنابراین انتخاب ظرفیت باربری مناسب نکتۀ مهمی است که در هر پروژه باید بررسی شود. در شرایط خاص پی‌ها در موقعیت‌های مختلف نسبت به زمین شیب‌دار (روی شیب، بالای شیب، پایین شیب) قرار می‌گیرند و موقعیت شیب زمین بر ظرفیت باربری پی تأثیر می‌گذارد. درواقع شیب زمین بر سطح گسیختگی ایجادشده در خاک زیر پی تأثیر قابل توجه می‌گذارد و در نتیجه توجه به موقعیت پی نسبت به زمین شیب‌دار برای تعیین ظرفیت باربری دقیق پی ضروری است. در مقالۀ حاضر، روش تحلیلی دیوار حائل مجازی براساس پایداری خاک زیر پی ارائه شده‌است. هم‌چنین، تأثیر موقعیت‌های مختلف پی نسبت به شیب زمین، فاصلۀ پی نسبت به زمین شیب‌دار و عمق و عرض پی بر ظرفیت باربری پی بررسی شده‌است. نتایج نشان می‌دهد که در شرایط مختلف پی، به‌ترتیب ظرفیت باربری پی واقع بر زمین هموار و بالای شیب و پایین شیب و واقع بر شیب بزرگ‌تر می‌باشد. از قابلیت‌های رابطۀ ارائه‌شده تعیین تأثیر زاویۀ شیب و مسلح‌کنندۀ زمین شیب‌دار بر ظرفیت باربری می‌باشد. ازجمله نتایج تحقیق این است که فاصلۀ مؤثر پی از شیب که بیشتر از آن تأثیر شیب بر ظرفیت باربری از بین می‌رود، 5/4 برابر عرض پی است. در نهایت، نتایج به‌دست‌آمده با نتایج تحلیلی، آزمایشگاهی و عددی ارائه‌شده توسط دیگر محققان مقایسه شد و هم‌خوانی قابل قبولی را نشان داد.fa_IR
dc.format.extent838
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v29i2.45069
dc.subjectظرفیت باربری پی، زمین شیب‌دارfa_IR
dc.subjectضریب لرزه‌ایfa_IR
dc.subjectفاصلۀ پیfa_IR
dc.subjectعمق و عرض پیfa_IR
dc.titleظرفیت باربری پی‌ها در موقعیت‌های مختلف نسبت به زمین شیب‌دارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ازاد واحد اسلامشهرfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد