نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجی هاشمی, علیfa_IR
dc.contributor.authorمستوفی نژاد, داوودfa_IR
dc.contributor.authorازهری, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-19T18:40:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-09T18:40:58Z
dc.date.available1400-03-19T18:40:57Zfa_IR
dc.date.available2021-06-09T18:40:58Z
dc.date.issued2015-01-21en_US
dc.date.issued1393-11-01fa_IR
dc.date.submitted2015-02-02en_US
dc.date.submitted1393-11-13fa_IR
dc.identifier.citationحاجی هاشمی, علی, مستوفی نژاد, داوود, ازهری, مجتبی. (1393). بررسی تجربی و تحلیلی رفتار تیرهای بتن‌آرمه ی تقویت‌شده با تسمه‌های CFRP پیش‌تنیده به روش NSM. مهندسی عمران فردوسی, 26(1), 1-24. doi: 10.22067/civil.v26i1.44035fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v26i1.44035
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_28083.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815801
dc.description.abstractمقاله‌ی حاضر تحقیقی است در مورد مقاوم‌سازی تیرهای بتنی با استفاده از تسمه‌های CFRP که در شیارهایی که از قبل در پوشش بتنی تیرها ایجاد شده‌اند کار گذاشته می‌شوند. این روش دارای مزایای بسیاری است و در مقایسه با روش چسباندن مصالح FRP روی سطح خارجی اعضای سازه‌ای، امکان انتقال مؤثرتر تنش‌های نرمال و برشی بین مقاوم‌کننده‌ها و سازه را فراهم می‌کند. در این مقاله مزایای این روش از نظر ظرفیت باربری، سرویس‌دهی و استفاده‌ی سطح بالاتر از ظرفیت مصالح FRP در مقایسه با شیوه‌ی معمول چسباندن این مصالح روی سطح اجزای سازه‌ای، از نظر تحلیلی و عملی، مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور پنج عدد تیر بتن مسلح ساده در آزمایشگاه سازه‌ی دانشگاه صنعتی اصفهان مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. از این تعداد، یک تیر به‌صورت نمونه‌ی تقویت‌نشده (مبنا)، یک تیر به‌صورت تقویت‌شده‌ی غیر پیش‌تنیده، و سه نمونه‌ی دیگر به‌صورت تقویت شده‌ی پیش‌تنیده تا سطح پنج، بیست و سی درصد کرنش نهایی اسمی تسمه‌های CFRP مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. نتایج آزمایش‌ها حاکی از آن است که تیرهای پیش‌تنیده مقادیر بالاتری از بار ترک خوردگی و بار تسلیم را در مقایسه با نمونه‌ی تقویت‌شده‌ی غیر پیش‌تنیده نشان می‌دهند. در این تحقیق بار ترک‌خوردگی در تیرهایی که تا سطح 5، 20 و 30 درصد ظرفیت اسمی مصالح CFRP پیش‌تنیده شده‌اند، به‌ترتیب تا 117، 5/127 و 5/144 درصد بار ترک‌خوردگی در نمونه‌ی مبنا افزایش یافتند. در کنار بار ترک‌خوردگی بالاتر، ترک‌های ایجادشده در نمونه‌های تقویت‌شده‌ی پیش‌تنیده، دارای عرض و توزیع محدودتر بوده‌اند. هم‌چنین تیرهای تقویت‌شده‌ی پیش‌تنیده در مقایسه با نمونه‌ی غیر پیش‌تنیده دارای ظرفیت باربری نهایی بیش‌تری بوده و شکست آن‌ها متناظر با خیزهای کوچک‌تری بوده است؛ به‌طوری که ظرفیت باربری نهایی در تیرهایی که تا سطح 5، 20 و 30 درصد ظرفیت اسمی مصالح CFRP پیش‌تنیده شده‌اند، به‌ترتیب 5/11، 7/14 و 0/15 درصد نسبت به نمونه‌ی مبنا افزایش یافتند.fa_IR
dc.format.extent799
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v26i1.44035
dc.subjectبتن مسلحfa_IR
dc.subjectمقاوم‌سازیfa_IR
dc.subjectمصالح CFRPfa_IR
dc.subjectروش NSMfa_IR
dc.subjectپیش‌تنیدگیfa_IR
dc.subjectخدمت‌پذیریfa_IR
dc.titleبررسی تجربی و تحلیلی رفتار تیرهای بتن‌آرمه ی تقویت‌شده با تسمه‌های CFRP پیش‌تنیده به روش NSMfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage24


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد