نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی پور, آرشfa_IR
dc.contributor.authorاصفهانی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-19T18:24:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-09T18:24:56Z
dc.date.available1400-03-19T18:24:55Zfa_IR
dc.date.available2021-06-09T18:24:56Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted1970-01-01en_US
dc.date.submitted1348-10-11fa_IR
dc.identifier.citationکریمی پور, آرش, اصفهانی, محمدرضا. (1397). تأثیر الیاف فولادی بر ترک خمشی و گسترش ترک در تیرهای بتن مسلح دارای وصله. مهندسی عمران فردوسی, 31(3), 1-18. doi: 10.22067/civil.v32i1.62182fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v32i1.62182
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_31605.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815638
dc.description.abstractدر این پژوهش، تأثیر افزودن درصد حجمی مختلف از الیاف فولادی در تیرهای دارای طول وصلۀ آرماتور کششی مختلف بر ترک­خوردگی و مسیر گسترش ترک­ها تحت بارگذاری استاتیکی و چرخه­ای مورد بررسی قرار گرفت. هدف از انجام این بررسی کاهش حداقل عرض ترک­خوردگی به‌ازای افزودن الیاف فولادی در تیر بتن مسلح دارای وصلۀ آرماتور کششی بود. ده نمونه تیر آزمایشگاهی به عرض مقطع 150، ارتفاع 200 و طول 2300میلی­متر با طول وصلۀ میلگرد کششی مختلف و درصد متفاوتی از الیاف فولادی ساخته شد. چهار عدد از نمونه­ها تحت بارگذاری استاتیکی و شش عدد تحت بارگذاری چرخه­ای قرار داده ­شد. از بین نمونه­ها یک نمونه به‌عنوان نمونۀ شاهد و فاقد وصله و الیاف فولادی بود. در نه نمونۀ دیگر از الیاف فولادی با درصد حجمی 0، 1 و 2 استفاده شده بود. آزمایش­ها به‌صورت خمش چهارنقطه­ای انجام شد. در آزمایش­ها، مسیر گسترش ترک­خوردگی در طول تیر و عرض ترک­خوردگی­ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آزمایش­ها نشان داد که افزودن الیاف فولادی سبب کاهش لغزش آرماتورهای کششی در محل وصله می‌شود و عرض ترک­خوردگی­ها را کاهش می­دهد. همچنین با افزودن الیاف فولادی از 1 به 2 درصد حجمی، ترک­ها به مقدار قابل‌ملاحظه­ای کاهش می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent1300
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v32i1.62182
dc.subjectبتن الیافیfa_IR
dc.subjectبارگذاری چرخه ایfa_IR
dc.subjectترک خوردگیfa_IR
dc.subjectوصله آرماتورهای کششیfa_IR
dc.titleتأثیر الیاف فولادی بر ترک خمشی و گسترش ترک در تیرهای بتن مسلح دارای وصلهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentفردوسیfa_IR
dc.citation.volume31
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد