نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزینلیان, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorمختاری, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-19T18:24:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-09T18:24:27Z
dc.date.available1400-03-19T18:24:27Zfa_IR
dc.date.available2021-06-09T18:24:27Z
dc.date.issued2016-03-20en_US
dc.date.issued1395-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-26en_US
dc.date.submitted1393-05-04fa_IR
dc.identifier.citationزینلیان, مهران, مختاری, مهدی. (1395). توسعۀ‌ یک مدل تحلیلی تغییر مکان کنترل برای رفتار چرخه‌ای سازه‌ها با در نظر گرفتن اثرات باریک‌شدگی، کاهش سختی، کاهش مقاومت و لغزش. مهندسی عمران فردوسی, 28(2), 39-56. doi: 10.22067/civil.v28i2.37715fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v28i2.37715
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_29965.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815633
dc.description.abstractارزیابی و ارائۀ مدل‌های تحلیلی مناسب برای بررسی و پیش‌بینی رفتار چرخه‌ای سازه‌ها همواره مورد توجه محققان و طراحان سازه بوده است. در این مقاله یک مدل تحلیلی برای نشان دادن رفتار چرخه‌ای سازه‌ها با در نظر گرفتن اثرات کاهندگی شامل باریک‌شدگی، کاهش سختی، کاهش مقاومت و لغزش معرفی شده است. این مدل بر مبنای مدل مستقل می‌باشد، به‌طوری‌که اثر لغزش نیز مورد توجه قرار گرفته است. این مدل براساس یک سیستم تک‌درجه آزادی، چنددرجه آزادی-چندخطی و نیز توسعۀ معادلات دیفرانسیل مشتقات جزئی مرتبط بیان می‌شود. مدل پیشنهادی مشخصات اصلی سیکل‌های چرخه‌ای را با استفاده از پارامتر‌های قابل اندازه‌گیری سازه از طریق آزمایش، نشان می‌دهد. از آن‌جا که معمولاً آزمایشهای رفتار لرزه‌ای صورت‌گرفته بر روی قاب‌های سازه‌ای توسط محققان، به‌صورت تغیییر مکان–کنترل میباشند، لذا برای تطبیق مناسب نتایج تحلیلی با نتایج آزمایشگاهی، مدل ارائه‌شده به‌صورت تغییر مکان–کنترل نیز توسعه داده شده است. این مدل برای ترکیبات سازه‌ای مختلف با انواع مصالح مختلف از جمله فولاد، بتن و... استفاده می‌گردد. رژیم بارگذاری چرخه ای اعمال شده به مدل براساس روش B استاندارد ASTM E2126-07 می باشد. به‌منظور بهتر نشان دادن عوامل کاهندگی بر رفتار چرخهای سازه و ارزیابی عملکرد مدل ارائه‌شده، مثال‌های متعددی از یک سیستم سازه‌ای ارائه گردیده است. نتایج حاصل، نشا‌ن‌دهندۀ اثر قابل ملاحظۀ هر یک از اثرات کاهندگی بر پاسخ چرخه‌ای انواع سیستم‌های ساز‌ه‌ای می‌باشد. هم‌چنین نشان داده شده مدل اصلاح‌شدۀ تغییر مکان کنترل، تطبیق بهتری با نتایج حاصل از آزمایش‌های تجربی دارد.fa_IR
dc.format.extent474
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v28i2.37715
dc.subjectرفتار چرخه‌ایfa_IR
dc.subjectمدل تحلیلی، تغییر مکان-کنترلfa_IR
dc.subjectباریک شدگیfa_IR
dc.subjectکاهش سختیfa_IR
dc.subjectکاهش مقاومت، لغزشfa_IR
dc.titleتوسعۀ‌ یک مدل تحلیلی تغییر مکان کنترل برای رفتار چرخه‌ای سازه‌ها با در نظر گرفتن اثرات باریک‌شدگی، کاهش سختی، کاهش مقاومت و لغزشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue2
dc.citation.spage39
dc.citation.epage56


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد