نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمناقب, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorامیریان زاده, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, مسلمfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-13T06:19:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-03T06:19:51Z
dc.date.available1400-03-13T06:19:50Zfa_IR
dc.date.available2021-06-03T06:19:51Z
dc.date.issued2021-03-01en_US
dc.date.issued1399-12-11fa_IR
dc.identifier.citationمناقب, ابراهیم, امیریان زاده, مژگان, صالحی, مسلم, زارعی, رضا. (1399). تاثیر آموزش اخلاق پزشکی بر فرهنگ اخلاقی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله علوم پزشکی رازی, 28(1), 84-94.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6643-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/811211
dc.description.abstractزمینه و هدف: فرهنگ اخلاقی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، نشان دهنده ارزش‌های مورد احترام سیستم آموزشی این دانشگاه‌ها می‌باشد و این نوع فرهنگ، بر روش کار این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی تأثیر خواهد داشت. مطالعه‌ی حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش اخلاق پزشکی بر فرهنگ اخلاقی دانشجویان علوم پزشکی انجام شد. روش کار: روش پژوهش، شبه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل بود. نمونه مورد مطالعه، چهار کلاس درس شامل 99 نفر دانشجو بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از بین کلاس‌های مقطع کارشناسی دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در حال گذراندن درس اخلاق پزشکی بودند، انتخاب شدند و به صورت آرایش تصادفی، دو کلاس به صورت آزمایشی و دو کلاس به صورت گواه انتخاب شد. برای گروه آزمایش، از بسته آموزشی جدید اخلاق پزشکی و برای گروه گواه از بسته آموزشی قدیمی و سنتی اخلاق پزشکی جهت تدریس استفاده شد. یافته‌ها: میانگین نمرات پس‌آزمون پس از اتمام دوره در گروه آزمایش که بسته آموزشی اخلاق پزشکی را دریافت کرده‌اند برابر با 51/73 و انحراف معیار 67/7 بود. همچنین این مقدار برای گروه گواه 19/70 انحراف معیار 60/4 بود؛ بنابراین با توجه به اینکه میانگین پس‌آزمون در گروه آزمایش بالاتر از میانگین گروه گواه بوده و بر اساس تی به دست آمده 47/2 در درجه آزادی 97 تفاوت معنی‌داری در سطح 05/0 p< بین دو نمره پس‌آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل وجود داشت. نتیجه‌گیری: استفاده از بسته جدید آموزشی نسبت به روش‌های سنتی و قدیمی، تأثیر بیشتری بر فرهنگ اخلاقی دانشجویان علوم پزشکی دارد و پیشنهاد می‌گردد که مراکز آموزشی علوم پزشکی برای تدریس درس اخلاق پزشکی از این بسته استفاده کنند.  fa_IR
dc.format.extent730
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectعلوم پزشکیfa_IR
dc.subjectفرهنگ اخلاقیfa_IR
dc.subjectاخلاق پزشکیfa_IR
dc.subjectدانشجویان علوم پزشکی.fa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش اخلاق پزشکی بر فرهنگ اخلاقی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیرازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue1
dc.citation.spage84
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد