نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتذرو, جوادfa_IR
dc.contributor.authorمحب خواه, امینfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T21:35:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T21:35:57Z
dc.date.available1400-02-17T21:35:55Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T21:35:57Z
dc.date.issued2022-01-21en_US
dc.date.issued1400-11-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-06en_US
dc.date.submitted1399-03-17fa_IR
dc.identifier.citationتذرو, جواد, محب خواه, امین. (1400). بررسی عملکرد سیستم‌های قاب با ستون پیوند شده (LCF) طراحی شده به روش مستقیم مبتنی بر تغییرمکان. مهندسی عمران امیرکبیر, 53(11), 13-13. doi: 10.22060/ceej.2020.18551.6898fa_IR
dc.identifier.issn2588-2988
dc.identifier.issn2588-297X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18551.6898
dc.identifier.urihttps://ceej.aut.ac.ir/article_4077.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/803328
dc.description.abstractسیستم قاب فولادی با ستون پیوند شده (LCF) یک سیستم باربر جدید است؛ که با بهره‌گیری از تیرهای پیوند شکل‌پذیر دارای رفتار سازه‌ای مطلوب در سطوح عملکردی مختلف می‌باشد. روش طراحی مستقیم براساس تغییرمکان (DDBD) یکی از روش‌های توانمند طراحی سازه‌ها براساس عملکرد است که توانایی کنترل رفتار سازه را دارد. هدف از این مطالعه، بررسی عملکرد سیستم‌های قاب با ستون پیوند شده طراحی شده به روش مستقیم مبتنی بر تغییرمکان است. برای این منظور، در مجموع ۸ نمونه قاب ۳، ۶، ۹ و ۱۲ طبقه با پیکربندی مختلف، با روش مستقیم مبتنی بر تغییرمکان طراحی شده‌ و سپس رفتار آن‌ها بوسیله تحلیل استاتیکی غیرخطی (بار افزون) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که به ازای برش پایه طراحی محاسبه شده در روش DDBD، تقریبا اکثر تیرهای پیوند سازه‌های مورد بررسی تسلیم شدند؛ در حالیکه تمام تیرهای قاب خمشی تعدیل یافته بصورت الاستیک باقی ماندند. این امر بیانگر توانایی روش DDBD در کنترل رفتار سیستم‌های LCF است. نتایج بررسی اضافه مقاومت سازه‌های مورد بررسی نیز حاکی از این است که اضافه مقاومت سیستم‌های LCF طراحی شده بر مبنای تغییرمکان، وابسته به ارتفاع، پیکربندی و ملاحظات اجرایی بوده و مقدار متوسط این ضریب 23/1 بدست آمد. همچنین در طی بررسی‌های صورت گرفته، متوسط ضریب اضافه مقاومت ذاتی نمونه سازه‌ها مقدار 48/0 محاسبه شد؛ که نشان دهنده توانایی مناسب سیستم‌های LCF طراحی شده بر مبنای تغییرمکان در رسیدن به مکانیزم گسیختگی مطلوب است.fa_IR
dc.format.extent2990
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران امیرکبیرfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18551.6898
dc.subjectسیستم قاب با ستون پیوند شدهfa_IR
dc.subjectطراحی مستقیم مبتنی بر تغییرمکانfa_IR
dc.subjectمعیارهای عملکردیfa_IR
dc.subjectاضافه مقاومتfa_IR
dc.subjectتحلیل استاتیکی غیرخطیfa_IR
dc.subjectتحلیل خطی و غیر خطیfa_IR
dc.subjectرفتار لرزه ایfa_IR
dc.subjectرفتار لرزه ای سازه فلزیfa_IR
dc.titleبررسی عملکرد سیستم‌های قاب با ستون پیوند شده (LCF) طراحی شده به روش مستقیم مبتنی بر تغییرمکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی عمران و معماری، دانشگاه ملایر، ملایر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ملایرfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue11
dc.citation.spage13
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد