| dc.contributor.author | گلشن, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | گلشن, محمودرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T21:35:32Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T21:35:34Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T21:35:32Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T21:35:34Z | |
| dc.date.issued | 2022-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-05-31 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-03-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | گلشن, علیرضا, گلشن, محمودرضا. (1400). بررسی آزمایشگاهی و عددی رفتار خمشی تیرهای ساندویچی با رویههای فولادی و هسته الاستومری. مهندسی عمران امیرکبیر, 53(11), 10-10. doi: 10.22060/ceej.2020.18510.6884 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2588-2988 | |
| dc.identifier.issn | 2588-297X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18510.6884 | |
| dc.identifier.uri | https://ceej.aut.ac.ir/article_4139.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/803325 | |
| dc.description.abstract | صفحات ساندویچی روزبهروز در حال تکامل بوده و مدلهای جدید ساختهشده نسبت به مدلهای قبلی دارای مقاومت و باربری بیشتری هستند و به دلیل نسبت استحکام به وزن و جذب انرژی زیاد، کاربرد وسیعی در صنایع مختلف از جمله هوافضا، صنایع دریایی و پلسازی دارد. اما مشکلی که در بیشتر این نوع صفحات وجود دارد، خردشدن هسته در اثر اعمال بارگذاری و درنتیجه تخریب تیر است. در تحقیق حاضر، کارکرد تحمل بار و مقاومت نهایی در نوع جدیدی از تیرهای ساندویچی با رویههای فولادی و هستۀ فوم الاستومری مورد بررسی عددی و آزمایشگاهی قرار گرفته که استفاده از این نوع هسته در تیرهای ساندویچی در تحقیقات قبلی گزارش نشده است. فومهای الاستومری دارای مدول الاستیسیته کمتری هستند اما در تغییرشکلهای بزرگ رفتار برگشتپذیر دارند از اینرو در مورد سازههایی از جمله پل که برای جذب انرژی بالا بکار میروند میتوانند مورد استفاده قرارگیرند. در این مقاله، با ساخت پانلهای ساندویچی، علاوه بر تعیین مشخصات مکانیکی مصالح، تاثیر اضافه کردن هستۀ الاستومری در مقدار تغییر شکل تیر ساندویچی و میزان جذب انرژی آن، مورد مطالعه قرار گرفته است؛ همچنین شبیهسازی سازۀ ساندویچی و صفحات فولادی تحت بار خمش سهنقطه به کمک نرمافزار اباکوس انجام شده است. بررسیهای تجربی و مطالعات پارامتریک انجامشده نشان میدهند که بین نتایج عددی و تجربی، تطابق خوبی وجود دارد و میتوان در تحقیقات آتی، در ابعاد بزرگتر به عنوان عرشه پل مورد بررسی قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2712 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران امیرکبیر | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18510.6884 | |
| dc.subject | سازه ساندویچی | fa_IR |
| dc.subject | بار خمشی سهنقطه | fa_IR |
| dc.subject | هسته الاستومری | fa_IR |
| dc.subject | رویه فولادی | fa_IR |
| dc.subject | پلسازی | fa_IR |
| dc.subject | پل های بتنی | fa_IR |
| dc.subject | پل های فلزی | fa_IR |
| dc.subject | کامپوزیت | fa_IR |
| dc.title | بررسی آزمایشگاهی و عددی رفتار خمشی تیرهای ساندویچی با رویههای فولادی و هسته الاستومری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد، دانشکده عمران و محیط زیست، دانشگاه امیرکبیر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأتعلمی، کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز، شیراز، ایران‎ ‎ | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 10 | |
| dc.citation.epage | 10 | |