نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگلشن, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorگلشن, محمودرضاfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T21:35:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T21:35:34Z
dc.date.available1400-02-17T21:35:32Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T21:35:34Z
dc.date.issued2022-01-21en_US
dc.date.issued1400-11-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-31en_US
dc.date.submitted1399-03-11fa_IR
dc.identifier.citationگلشن, علیرضا, گلشن, محمودرضا. (1400). بررسی آزمایشگاهی و عددی رفتار خمشی تیرهای ساندویچی با رویه‌های فولادی و ‏هسته الاستومری. مهندسی عمران امیرکبیر, 53(11), 10-10. doi: 10.22060/ceej.2020.18510.6884fa_IR
dc.identifier.issn2588-2988
dc.identifier.issn2588-297X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18510.6884
dc.identifier.urihttps://ceej.aut.ac.ir/article_4139.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/803325
dc.description.abstractصفحات ساندویچی روزبه‌روز در حال تکامل بوده و مدل‏های جدید ساخته‌شده نسبت به مدل‏های قبلی دارای مقاومت و باربری ‏بیشتری ‏هستند و به دلیل نسبت استحکام به وزن و جذب انرژی زیاد، کاربرد وسیعی در صنایع مختلف از جمله هوافضا، صنایع دریایی و ‏پل‌سازی ‏دارد. اما مشکلی که در بیشتر این نوع صفحات وجود دارد، خردشدن هسته در اثر اعمال بارگذاری و درنتیجه تخریب ‏تیر است. در تحقیق ‏حاضر، کارکرد تحمل بار و مقاومت نهایی در نوع جدیدی از تیر‏های ساندویچی با رویه‌های فولادی و هستۀ ‏فوم‏ الاستومری مورد بررسی ‏عددی و آزمایشگاهی قرار گرفته که استفاده از این نوع هسته در ‏تیر‏های ساندویچی در تحقیقات قبلی ‏گزارش نشده است.‏ فوم‌های ‏الاستومری دارای مدول الاستیسیته کمتری هستند اما در تغییرشکل‌های بزرگ رفتار برگشت‌پذیر دارند از این‌رو در مورد سازه‌هایی از ‏جمله پل که برای جذب انرژی بالا بکار می‌روند می‌توانند مورد استفاده قرارگیرند. در این مقاله، با ساخت پانل‌های ساندویچی، علاوه بر ‏تعیین مشخصات مکانیکی مصالح، تاثیر اضافه کردن هستۀ الاستومری در مقدار تغییر شکل تیر ساندویچی و میزان جذب انرژی آن، مورد ‏مطالعه قرار گرفته است؛ همچنین شبیه‌سازی ‏سازۀ ساندویچی و صفحات فولادی تحت بار خمش سه‌نقطه به کمک نرم‌افزار اباکوس انجام ‏‏‌شده است. بررسی‌های تجربی و مطالعات ‏پارامتریک انجام‌شده نشان می‌دهند که بین نتایج عددی و تجربی، تطابق خوبی وجود دارد و ‏می‌توان در تحقیقات آتی، در ابعاد بزرگتر به عنوان عرشه پل مورد بررسی قرار گیرد. ‏fa_IR
dc.format.extent2712
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران امیرکبیرfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/ceej.2020.18510.6884
dc.subjectسازه ساندویچیfa_IR
dc.subjectبار خمشی سه‌نقطهfa_IR
dc.subjectهسته الاستومریfa_IR
dc.subjectرویه فولادیfa_IR
dc.subjectپل‌سازیfa_IR
dc.subjectپل های بتنیfa_IR
dc.subjectپل های فلزیfa_IR
dc.subjectکامپوزیتfa_IR
dc.titleبررسی آزمایشگاهی و عددی رفتار خمشی تیرهای ساندویچی با رویه‌های فولادی و ‏هسته الاستومریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، دانشکده عمران و محیط زیست، دانشگاه امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت‌علمی، کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز، شیراز، ایران‎ ‎fa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue11
dc.citation.spage10
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد