• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 53, شماره 3 (Special Issue)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 53, شماره 3 (Special Issue)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عملکرد هیدرولیکی-حرارتی پره ذوزنقه‌ای مجهز به مولد گردابه و حفره: بررسی اثر موقعیت مولد گردابه و حفره

    (ندگان)پدیدآور
    نجاتی برزکی, فائزهشیخ زاده, قنبرعلیخوشوقت علی آبادی, مرتضیعباسیان آرانی, علی اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.726 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در مقاله حاضر با ایجاد حفره در بین مولدهای گردابه و جایابی مناسب موقعیت آن‌ها، ضریب انتقال حرارت و افت فشار مورد بررسی قرار گرفته است. به این‌ منظور مدل‌سازی عددی جریان سیال آب در یک کانال مستطیلی در دو رژیم آرام و آشفته و برای 5 مدل با موقعیت‌های مختلف قرارگیری مولد گردابه و حفره شامل مولد گردابه در چپ و راست، حفره در بالا و پایین و نهایتاً مولد گردابه و حفره هردو در وسط برای پارامترهای هندسی در اندازه ثابت صورت گرفته است. به منظور انجام مقایسه بهتر بین این موقعیت‌ها، دو نسبت j/f و j/f1/3 تعریف و به‌کار برده شده است. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که در هر دو رژیم جریان، با قرارگرفتن حفره در بالا و پایین پره ذوزنقه‌ای، افت فشار افزایش و ضریب عملکرد کاهش می‌یابد و پره ذوزنقه‌ای با وجود مولد گردابه در راست، زمانی که حفره در وسط قرار دارد دارای بهترین عملکرد هیدرولیکی- حرارتی است. به طوری‌که در رژیم جریان آشفته، بیشترین مقدار برای نسبت j/f و j/f1/3 برابر با 0539/0 و 01504/0 به ترتیب در بالاترین و پایین‌ترین عدد رینولدز و برای موقعیت مولد گردابه در راست که حفره در وسط قرار دارد، به دست آمد.
    کلید واژگان
    پره ذوزنقه‌ای
    موقعیت مولد گردابه و حفره
    افت فشار
    ضریب انتقال حرارت
    عملکرد هیدرولیکی- حرارتی
    افزایش انتقال حرارت
    دینامیک سیالات محاسباتی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2021-05-22
    1400-03-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان،ایران
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
    دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، شاهرود، ایران
    دانشیار مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان کاشان ایران

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17218.6558
    https://mej.aut.ac.ir/article_3866.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801351

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب