نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلوی, سید محمودابوالحسنfa_IR
dc.contributor.authorزحمتکش, ایمانfa_IR
dc.contributor.authorنمدچیان, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:38:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:39:00Z
dc.date.available1400-02-17T18:38:58Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:39:00Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-14en_US
dc.date.submitted1398-01-25fa_IR
dc.identifier.citationعلوی, سید محمودابوالحسن, زحمتکش, ایمان, نمدچیان, حسین. (1400). شبیه‌سازی عددی جریان نانوسیال در یک کانال حلقوی با موانع متخلخل با استفاده از ترکیب مدل دارسی-برینکمن-فرچهیمر و مدل مخلوط دوفازی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(3), 13-13. doi: 10.22060/mej.2020.16065.6276fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.16065.6276
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3868.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801348
dc.description.abstractدر این مقاله، انتقال حرارت جریان جابجایی اجباری نانوسیال در یک کانال حلقوی با موانع متخلخل بر روی دیواره‌های داخلی و خارجی به صورت عددی مورد مطالعه قرار گرفته است. نانوسیال با استفاده از مدل مخلوط دوفازی و جریان در ناحیه متخلخل بوسیله مدل دارسی-برینکمن-فرچهیمر شبیه‌سازی شده است. جریان سیال به صورت آرام، پایا، دوبعدی متقارن محوری و تراکم ناپذیر فرض می‌شود. همچنین محیط متخلخل یکنواخت و همگن بوده و خواص فیزیکی نانوسیال و محیط متخلخل ثابت فرض می‌شود. معادلات حاکم با استفاده از روش حجم محدود و الگوریتم سیمپل حل شده اند. اثر پارامترهایی نظیر عدد دارسی، ارتفاع و ضخامت مانع متخلخل، نسبت هدایت حرارتی ناحیه متخلخل به سیال و کسرحجمی نانوذرات بر روی میدان جریان و انتقال حرارت و افت فشار بررسی شده است. نتایج نشان می‌دهد استفاده از موانع متخلخل در مسیر جریان منجر به تغییرات قابل ملاحظه ای در مشخصه‌ها‌ی جریان و انتقال حرارت می‌شود. کاهش اعداد دارسی و رینولدز منجر به ایجاد گردابه در پشت موانع می‌شود که این گردابه‌ها تاثیر بسزایی بر روی انتقال حرارت دارند. با کاهش عدد دارسی انتقال حرارت به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. همچنین افت فشار شدیدی را در جریان ایجاد خواهد کرد. افزایش نسبت هدایت حرارتی ماتریس جامد به سیال باعث افزایش ناسلت محلی دیواره در ناحیه موانع خواهد شد که این افزایش در نفوذپذیری‌های بالا قابل توجه‌تر خواهد بود. با افزایش ارتفاع موانع متخلخل ضخامت لایه مرزی کاهش پیدا کرده و انتقال حرارت جابجایی افزایش می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent2470
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.16065.6276
dc.subjectانتقال حرارتfa_IR
dc.subjectنانوسیالfa_IR
dc.subjectمخلوط دوفازیfa_IR
dc.subjectمانع متخلخلfa_IR
dc.subjectمدل دارسی-برینکمن-فرچهیمرfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت در محیط متخلخلfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت محاسباتیfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی عددی جریان نانوسیال در یک کانال حلقوی با موانع متخلخل با استفاده از ترکیب مدل دارسی-برینکمن-فرچهیمر و مدل مخلوط دوفازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد واحد مشهد*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مکانیک دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی مشهدfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue3
dc.citation.spage13
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد