نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, ثارالهfa_IR
dc.contributor.authorسوری, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:38:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:38:18Z
dc.date.available1400-02-17T18:38:11Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:38:18Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-14en_US
dc.date.submitted1398-06-23fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, ثاراله, سوری, محمد. (1400). بررسی اثر اعمال دمش در سیلندر بر کاهش نویز ناشی از جریان در یک سیلندر- ایرفویل. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(3), 7-7. doi: 10.22060/mej.2020.17054.6504fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17054.6504
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3923.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801342
dc.description.abstractدر مقاله حاضر به بررسی اثر اعمال دمش در سیلندر بر ساختار جریان و نویز ناشی از آن در یک سیلندر ایرفویل پرداخته شده است. بدین منظور شبیه‌سازی جریان حول سیلندر-ایرفویل با استفاده از معادلات URANS و با بکارگیری مدل توربولانسی k-ω-SST انجام شده است. از آنالوژی FW-H برای پیش‌بینی نویز ناشی از جریان استفاده گردیده است. از آنجا که انتشار دوره‌ای گردابه و برخورد آن بر لبه حمله ایرفویل از جمله مکانیزم‌های اصلی تولید نویز می‌باشد، کاهش این اثرات می‌تواند باعث کاهش انتشار آکوستیک گردد. بنابراین در تحقیق حاضر، برای کنترل جریان و کاهش نویز از روش کنترلی فعال دمش در سیلندر با نرخ‌های جریان مختلف در سیلندر استفاده گردیده است به نحوی که شدت دمش (I) (یعنی نسبت سرعت دمش به سرعت جریان آزاد ورودی) از 1/0 تا 5/0 متغیر است. نتایج نشان می‌دهند که افزایش شدت دمش از 0 تا 5/0 (I=0-0.5) موجب کاهش نویز دریافتی از سیلندر به میزان 90٪ و کاهش نویز ایرفویل و سیلندر-ایرفویل به میزان 64٪ می‌گردد. بررسی ساختار جریان حکایت از آن دارد که با اعمال دمش گردابه‌های تشکیل‌شده در ناحیه دنباله سیلندر تضعیف گردیده و نوسانات فشار سطح کاهش می‌یابد که این امر به کاهش نویز آیرودینامیکی منجر می‌گردد. بعلاوه با اعمال دمش نیروی برآ ایرفویل افزایش و نیروی پسا سیلندر کاهش یافته‌است که از نظر آیرودینامیکی مطلوب است.fa_IR
dc.format.extent10715
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17054.6504
dc.subjectآیروآکوستیکfa_IR
dc.subjectکاهش نویزfa_IR
dc.subjectسیلندر-ایرفویلfa_IR
dc.subjectدمشfa_IR
dc.subjectکنترل جریانfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.titleبررسی اثر اعمال دمش در سیلندر بر کاهش نویز ناشی از جریان در یک سیلندر- ایرفویلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اراکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی اراکfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue3
dc.citation.spage7
dc.citation.epage7


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد