نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقوی زنور, رضاfa_IR
dc.contributor.authorعباباف بهبهانی, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorخوش نژاد, علیfa_IR
dc.contributor.authorگودرزی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:37:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:37:52Z
dc.date.available1400-02-17T18:37:50Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:37:52Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-23en_US
dc.date.submitted1398-08-01fa_IR
dc.identifier.citationتقوی زنور, رضا, عباباف بهبهانی, محمد حسین, خوش نژاد, علی, گودرزی, محمدرضا. (1400). اثرات تزریق هوا در ناحیه نوک ردیف پره رتور یک کمپرسور محوری بر عملکرد آن تحت شرایط انسداد جریان در ورودی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(3), 3-3. doi: 10.22060/mej.2020.17268.6556fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17268.6556
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3873.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801339
dc.description.abstractبهبود عملکرد کمپرسور محوری از طریق کاهش شدت اغتشاشات جریان، ناشی از اعمال انسداد در ورودی آن، به کمک تزریق هوا در نوک ردیف پره موضوع مطالعه حاضر می‌باشد. روش کار تجربی و بر مبنای اندازه‌گیری‌های آزمایشگاهی در یک کمپرسور سرعت‌پایین با روتور منفرد انجام شده است. بر این اساس 4هندسه گرفتگی با درصد انسدادهای متفاوت، از 5 تا 20 درصد سطح ورودی کمپرسور را مسدود کرده و فشار استاتیک جریان روی پوسته کمپرسور به صورت میانگین و لحظه‌ای در نقاط مختلف ثبت گردیده است. تحلیل فرکانسی سیگنال‌های خام فشار، پدید آمدن اغتشاشاتی در میدان جریان را به واسطه حضور گرفتگی‌ها نشان می‌دهد. این اغتشاشات در انسدادهای با درصد کمتر (5 و10 درصد) منجر به ظهور استال دورانی زودرس در کمپرسور می‌شود. در ادامه با هدف کاهش اثرات مخرب گرفتگی جریان، هوای پرفشار از طریق 12 انژکتور که به صورت یکنواخت پیرامون محیط کمپرسور تعبیه شده‌اند، در ناحیه درز نوک ردیف پره تزریق گردیده است. تزریق هوا به میزان اندک 1/5% از طریق انژکتورها تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر بهبود عملکرد کمپرسور تحت انسداد جریان در ورودی دارد. نتایج حاکی از بهبود عملکرد کمپرسور در قالب افزایش فشار تحویلی روتور تا 35% نسبت به شرایط عدم اعمال تزریق هوا می‌باشد. همچنین با به‌کارگیری ابزار تبدیل فوریه زمان‌کوتاه، تاثیر تزریق هوا بر حذف یا کاهش اغتشاشات در گرفتگی‌های با درصد انسداد مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent2374
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17268.6556
dc.subjectکمپرسور محوریfa_IR
dc.subjectتزریق هوا در نوک ردیف پرهfa_IR
dc.subjectانسداد ورودی جریانfa_IR
dc.subjectتبدیل فوریه زمان کوتاهfa_IR
dc.subjectناپایداری‌های آیرودینامیکیfa_IR
dc.subjectتوربوماشینfa_IR
dc.subjectمکانیک سیالات تجربی و مشاهده جریانfa_IR
dc.titleاثرات تزریق هوا در ناحیه نوک ردیف پره رتور یک کمپرسور محوری بر عملکرد آن تحت شرایط انسداد جریان در ورودیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue3
dc.citation.spage3
dc.citation.epage3


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد