نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرمضانی ولوجردی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorمانی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:37:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:37:36Z
dc.date.available1400-02-17T18:37:35Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:37:36Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-18en_US
dc.date.submitted1397-08-27fa_IR
dc.identifier.citationرمضانی ولوجردی, مجتبی, مانی, محمود. (1400). بررسی تجربی اثر بال‌ زدن بر نیروهای برآ و پیشران بال سه بعدی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(3), 1-1. doi: 10.22060/mej.2021.15292.6090fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.15292.6090
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4358.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801337
dc.description.abstractاثر بال‌زدن بر نیروی برآ و پیشران در بال سه بعدی در محدوده اعداد رینولدز پایین (کمتر از 200000) و فرکانس‌های کاهش یافته مختلف با استفاده از آزمون تجربی در تونل باد مادون صوت مورد بررسی قرار گرفته است. آزمایش‌ها در محدوده اعداد رینولدز 42000 تا 170000 که محدوده اعداد رینولدز برای پرندگان واقعی است صورت پذیرفته است. فرکانس‌های کاهش یافته مورد بررسی نیز در محدوده 0 تا 45/0 می‌باشد که اغلب پرندگان در این محدوده پرواز می‌کنند. آزمون‌ها در زوایای حمله 0 تا 24 درجه صورت پذیرفته است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد افزایش فرکانس کاهش یافته تا 100 درصد نیروی برآ را افزایش داده و در برخی از شرایط نیروی پسا را به صفر رسانده است. همچنین افزایش فرکانس کاهش یافته باعث تأخیر در زاویه واماندگی بال شده است. نتایج به دست آمده در تغییر عدد رینولدز نشان می‌دهد که با تغییر عدد رینولدز از 42000 به 86000 لایه مرزی در بخش وسیع‌تری از سطح بال از آرام به آشفته تبدیل می‌گردد، لذا بیشینه ضریب برآ به میزان 40% افزایش می‌یابد. همچنین مشخص شد که تأثیر فرکانس کاهش یافته بر نیروی برآ وابسته به زاویه حمله است به گونه‌ای که در زوایای حمله پایین افزایش فرکانس کاهش یافته تأثیری بر ضریب برآ نداشته اما با افزایش زاویه حمله تأثیر مثبت فرکانس کاهش یافته بر ضریب نیروی برآ بیشتر شده است.fa_IR
dc.format.extent1401
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.15292.6090
dc.subjectبالزنfa_IR
dc.subjectاعداد رینولدز پایینfa_IR
dc.subjectآیرودینامیک بالfa_IR
dc.subjectجریان زیر صوتfa_IR
dc.subjectوسایل پروازی کوچکfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectجریانهای غیر دائمfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثر بال‌ زدن بر نیروهای برآ و پیشران بال سه بعدیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage1


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد