نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorضیاء شمامی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorبابایی, هاشمfa_IR
dc.contributor.authorمیرزابابای مستوفی, توحیدfa_IR
dc.contributor.authorخدارحمی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:37:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:37:02Z
dc.date.available1400-02-17T18:37:01Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:37:02Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-12-03en_US
dc.date.submitted1399-09-13fa_IR
dc.identifier.citationضیاء شمامی, مجتبی, بابایی, هاشم, میرزابابای مستوفی, توحید, خدارحمی, حسین. (1400). بررسی تجربی و مدل‌سازی ریاضی پاسخ ورق‌های فلزی مدور تحت بارگذاری دینامیکی شدید پی در پی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(6), 16-16. doi: 10.22060/mej.2021.19334.7001fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19334.7001
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4311.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801332
dc.description.abstractدر پژوهش حاضر، رفتار پلاستیک ورق‌های مدور تحت بارگذاری دفعی دینامیکی شدید پی در پی بررسی‌شده است. در بخش تجربی از سامانه پاندول بالستیک جهت اعمال بار دینامیکی و ورق‌های آلیاژ آلومینیوم با ترکیب‌بندی‌های تک و چندلایه استفاده شد. جهت بررسی همزمان پروفیل تغییر شکل و الگوی شکست نمونه‌ها، بار دینامیکی در محدوده وسیعی از ایمپالس از 49/6 تا 69/24 نیوتن در ثانیه اعمال شد. همچنین، جهت بررسی رفتار تحت بارگذاری پی در پی، هر آزمایش تا 5 دفعه بارگذاری ادامه پیدا کرد. مشاهدات تجربی بیانگر تغییر شکل پلاستیک بزرگ سازه همراه با نازک شدگی نمونه‌های آزمایشی در مرزهای کاملا گیردار و همچنین پارگی برخی در همین ناحیه است. علاوه بر آن، نتایج مشخص کرد که با افزایش تعداد دفعات انفجار و جرم خرج، خیز دائمی افزایش می‌یابد ولی در عوض خیز پیش‌رونده ورق به‌صورت نمایی کاهش می‌یابد. در بخش مدل‌سازی، با بهره‌گیری از روش تحلیل ابعادی، روابطی با فرم بسته بر مبنای اعداد بدون بعد جدید به منظور پیش‌بینی بیشترین خیز دائمی ورق‌های مدور استخراج شد که بر اساس مراجع موجود، تاکنون در ادبیات موضوع ارائه نشده است. در این روابط، تأثیر پارامترهای مختلف مانند هندسه ورق، اینرسی بار اعمال‌شده و حساسیت ماده به نرخ کرنش در نظر گرفته شد. مقایسه نتایج حاصل از مدل با نتایج تجربی نشان داد که توافق بسیار خوبی بین نتایج تجربی و پیش‌بینی‌های مدل حاصل‌شده است.fa_IR
dc.format.extent2616
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19334.7001
dc.subjectبارگذاری دینامیکی شدیدfa_IR
dc.subjectبارگذاری پی در پیfa_IR
dc.subjectورق مدورfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی ریاضیfa_IR
dc.subjectتحلیل ابعادیfa_IR
dc.subjectتحلیل تنش الاستیک و غیر الاستیکfa_IR
dc.subjectمکانیک ضربهfa_IR
dc.titleبررسی تجربی و مدل‌سازی ریاضی پاسخ ورق‌های فلزی مدور تحت بارگذاری دینامیکی شدید پی در پیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه ایوان کیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه ایوان‌کی، ایوان‌کی، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue6
dc.citation.spage16
dc.citation.epage16
nlai.contributor.orcid0000-0002-0460-8799


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد