نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمتی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorواردی کولایی, سید مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, حبیبfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:35:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:35:17Z
dc.date.available1400-02-17T18:35:16Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:35:17Z
dc.date.issued2021-09-23en_US
dc.date.issued1400-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-08-05en_US
dc.date.submitted1399-05-15fa_IR
dc.identifier.citationرحمتی, عباس, واردی کولایی, سید مجتبی, احمدی, حبیب, احمدی, محمد حسین. (1400). بهینه‌سازی سینماتیکی موتور استرلینگ براساس افزایش کار خروجی و با درنظرگرفتن فضای اشغالی موتور. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(7), 20-20. doi: 10.22060/mej.2020.18822.6900fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18822.6900
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4230.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801317
dc.description.abstractموتور استرلینگ به دلیل برخی مزایا از جمله سروصدای کم، احتراق خارجی بودن و توانایی استفاده از انرژی خورشیدی و دیگر انرژی های نوین، توجه پژوهشگران را در سال‌های اخیر به خود جلب نموده است. همچنین این موتورها در کاربردهایی با اختلاف دمای کم و یا زیاد قابل استفاده هستند. بدیهی است نوع سیلندرهای مورد استفاده، نحوه چیدمان آن‌ها و مکانیزم منتقل‌کننده حرکت می‌تواند بر روی عملکرد این موتور تاثیرگذار باشد. از سویی مهندسان و طراحان همواره به دنبال افزایش راندمان و کارایی در سیستم‌های مکانیکی هستند که در موتورها می‌تواند منجر به افزایش کار و یا توان خروجی موتور شود. در این مطالعه، در ابتدا به تحلیل ابعادی انواع مختلف موتور استرلینگ پرداخته می‌شود. سپس با تعریف پارامترهای هندسی موتور به عنوان متغیرهای طراحی، کار خروجی موتور با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی بیشینه خواهد شد. همچنین، برای جلوگیری از افزایش ابعاد موتور و فضای اشغالی آن، از روابط قیدی در مساله استفاده خواهد شد. بهینه‌سازی سینماتیکی بر روی چهار نوع مختلف از موتور استرلینگ اعمال می‌شود. برای حل مساله از سه روش بهینه‌سازی الگوریتم ژنتیک، الگوریتم ازدحام ذرات و الگوریتم رقابت استعماری استفاده شده است. نتایج بهینه‌سازی سینماتیکی نشان می‌دهد کار خروجی موتور با ابعاد بهینه، حدودا 45/1 تا 59/4 برابر شده است.fa_IR
dc.format.extent3410
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18822.6900
dc.subjectموتور استرلینگfa_IR
dc.subjectسینماتیکfa_IR
dc.subjectترمودینامیکfa_IR
dc.subjectروش‌های بهینه‌سازیfa_IR
dc.subjectکار خروجیfa_IR
dc.subjectبهینه سازی اجزا و سامانه‌های مکانیکیfa_IR
dc.subjectچرخه های نوین ترمودینامیکیfa_IR
dc.titleبهینه‌سازی سینماتیکی موتور استرلینگ براساس افزایش کار خروجی و با درنظرگرفتن فضای اشغالی موتورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک و مکاترونیک- دانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی شاهرود-مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue7
dc.citation.spage20
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد