نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآزادی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorمختاری شیرازآباد, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorکرسپو- لوپز, پابلوfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:27:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:27:46Z
dc.date.available1400-02-17T18:27:45Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:27:46Z
dc.date.issued2021-06-22en_US
dc.date.issued1400-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-04-09en_US
dc.date.submitted1399-01-21fa_IR
dc.identifier.citationآزادی, محمد, سعیدی, مصطفی, مختاری شیرازآباد, مهدی, کرسپو- لوپز, پابلو. (1400). تحلیل حساسیت رفتار شکست در کامپوزیت کربن- اپوکسی در نرخ‌های جابجایی مختلف تحت بارگذاری مود اول کششی با آنالیز رگرسیون. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(4), 15-15. doi: 10.22060/mej.2020.18241.6778fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18241.6778
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4169.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801253
dc.description.abstractدر این مقاله، تحلیل حساسیت تاثیر نرخ جابجایی در بارگذاری مود اول کششی بر روی رفتار شکست، در کامپوزیت کربن- اپوکسی، مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور، آزمایش کشش براساس استاندارد ASTM-D5528 بر روی نمونه‌های تیر یکسر گیردار دو لبه و تحت بار اعمالی بصورت جابجایی- کنترل و با نرخ‌های جابجایی 0.05، 0.5، 5 و 50 میلیمتر بر دقیقه انجام شد. سپس، برای پارامترهای استخراج شده از داده‌های تجربی، آنالیز رگرسیون با استفاده از نرم‌افزار مینی‌تب، انجام گردید. برای این منظور، تحلیل حساسیت نرخ جابجایی و لگاریتم مقدار آن در بارگذاری کششی، بر سه مشخصه شکست در نمونه‌های تیر یکسر گیردار دو لبه کامپوزیتی، بررسی شد. این پارامترهای مکانیک شکست شامل نرخ رهایی انرژی کرنشی (با سه روش مختلف انرژی شکست)، ماکزیمم نیروی شکست و ماکزیمم جابجایی دهانه ترک اولیه (با استفاده از تکنیک پردازش تصویر دیجیتال) بود. نتایج نشان می‌دهد که تغییرات نرخ جابجایی، براساس تابع درجه سوم از نرخ جابجایی، بر ماکزیمم نیروی شکست و نرخ رهایی انرژی کرنشی، تاثیرگذار می‌باشد و این مقادیر به تغییرات نرخ جابجایی، حساس می‌باشند. اما مقدار جابجایی ماکزیمم دهانه ترک اولیه در کامپوزیت، به لگاریتم نرخ جابجایی در بارگذاری کششی، وابسته است. در نهایت، الگوی تغییراتی مشخصه‌های مکانیک شکست کامپوزیت، بصورت افزایشی با افزایش نرخ جابجایی بود.fa_IR
dc.format.extent1635
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18241.6778
dc.subjectتحلیل حساسیتfa_IR
dc.subjectرفتار شکستfa_IR
dc.subjectکامپوزیت کربن- اپوکسیfa_IR
dc.subjectنرخ جابجاییfa_IR
dc.subjectآنالیز رگرسیونfa_IR
dc.subjectمکانیک شکستfa_IR
dc.subjectمواد و سازه های هوا فضاfa_IR
dc.titleتحلیل حساسیت رفتار شکست در کامپوزیت کربن- اپوکسی در نرخ‌های جابجایی مختلف تحت بارگذاری مود اول کششی با آنالیز رگرسیونfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentسمنان-مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مالاگاfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مالاگاfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue4
dc.citation.spage15
dc.citation.epage15
nlai.contributor.orcid0000-0001-8686-8705


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد