نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزابابای مستوفی, توحیدfa_IR
dc.contributor.authorرضاصفت, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسیاح بادخور, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorبابایی, هاشمfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:27:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:27:39Z
dc.date.available1400-02-17T18:27:37Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:27:39Z
dc.date.issued2021-06-22en_US
dc.date.issued1400-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-04-04en_US
dc.date.submitted1399-01-16fa_IR
dc.identifier.citationمیرزابابای مستوفی, توحید, رضاصفت, محمد, سیاح بادخور, مصطفی, بابایی, هاشم. (1400). اثر بارگذاری دفعی شدید روی عمکرد ساختارهای دولایه. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(4), 14-14. doi: 10.22060/mej.2020.18203.6763fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18203.6763
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4055.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801252
dc.description.abstractاین مقاله به مطالعه تجربی، شبیه‌سازی عددی و مدل‌سازی ریاضی پاسخ دینامیکی ساختارهای دایره‌ای تک لایه و دولایه تحت بارگذاری دفعی موضعی می‌پردازد. در بخش تجربی، شش آزمایش روی پیکربندی‌های دولایه ساخته‌شده از ورق‌های مس-آلومینیوم (2 میلی‌متر + 2 میلی‌متر) در شرایط بارگذاری مختلف انجام شد. از نرم‌افزار تجاری آباکوس و یک زیر برنامه فرترن تعریف‌شده توسط کاربر برای تهیه مدل عددی استفاده شد. قانون ساختاری ویسکوپلاستیسیته جانسون-کوک و همچنین مدل آسیب آن در مدل عددی مورداستفاده قرار گرفت. مدل‌های عددی با استفاده از آزمایش‌های انجام‌شده در این مطالعه و داده‌های موجود در ادبیات تحقیق، صحت‌سنجی شد. نشان داده شد که مدل‌های عددی به‌خوبی مکانیسم‌های تغییر شکل ورق در طول فرآیند بارگذاری را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، یک مطالعه دقیق پارامتری روی ساختارهای فلزی دولایه ساخته‌شده از پنج لایه‌بندی مختلف ازجمله ساختارهای آلومینیوم- آلومینیوم، فولاد- فولاد، فولاد- آلومینیوم، مس-آلومینیوم و مس-فولاد انجام شد. دو شعاع مختلف برای ورق و چهار قطر مختلف برای خرج انفجاری در نظر گرفته شد. پس از انجام مطالعه پارامتریک، یک مدل تجربی مبتنی بر اعداد بدون بعد جدید برای پیش‌بینی حداکثر انحراف عرضی ساختارهای دولایه ارائه شد. توافق کلی بسیار خوبی بین نتایج شبیه‌سازی عددی و پیش‌بینی‌های تجربی به دست آمد.fa_IR
dc.format.extent5017
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.18203.6763
dc.subjectمطالعه آزمایشگاهیfa_IR
dc.subjectتغییر شکل پلاستیکfa_IR
dc.subjectبارگذاری دفعیfa_IR
dc.subjectبار غیریکنواختfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی عددیfa_IR
dc.subjectمکانیک ضربهfa_IR
dc.titleاثر بارگذاری دفعی شدید روی عمکرد ساختارهای دولایهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه ایوان کی، گرمسار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ایوانکیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشگاه ایوانکیfa_IR
dc.contributor.departmentگیلان*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue4
dc.citation.spage14
dc.citation.epage14
nlai.contributor.orcid0000-0002-0460-8799


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد