| dc.contributor.author | شجاعی فرد, محمد حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | صدری قهفرخی, آرش | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-02-17T18:20:26Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-05-07T18:20:27Z | |
| dc.date.available | 1400-02-17T18:20:26Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-05-07T18:20:27Z | |
| dc.date.issued | 2021-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-11-27 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-09-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شجاعی فرد, محمد حسن, صدری قهفرخی, آرش. (1400). بررسی و تعیین نوع سیستم سوخت رسانی پیش محفظه احتراق در موتور گازسوز سنگین HIMSEN 35/40. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(5), 11-11. doi: 10.22060/mej.2020.17404.6588 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17404.6588 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3968.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801191 | |
| dc.description.abstract | به دنبال افزایش نگرانیها در مورد آلودگی هوا و گرمایش زمین در سالهای گذشته استفاده از موتورهای گازسوز سنگین در صنایع بزرگ مانند صنایع دریایی و نیروگاهها هرچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، این موتورها در واقع بر پایه موتورهای دیزل سنگین که برای کاربری مشابه مورد استفاده قرار می گرفتند و با ایجاد تغییرات در ساختار آنها یا اضافه کردن قسمتهای جدید به آنها و یا ترکیبی از این دو رویکرد، ساخته می شوند، علت این امر آن است که موتورهای گازسوز سنگین نسبت به موتورهای دیزل با کاربری مشابه آلایندگی کمتری دارند اما از سوی دیگر توان تولیدی آنها نیز پایین تر است، برای حل این نقطه ضعف و افزایش توان موتور گازسوز تکنولوژیهای مختلفی به آنها اضافه می شود، یکی از این تکنولوژیهای جدید ، پیش محفظه احتراق است که منجر به افزایش توان تولیدی می شود. پیش محفظهها از نظر نحوه سوخت رسانی به دو دسته سوخت رسانی مشترک با محفظه اصلی و سوخت رسانی مستقل از محفظه اصلی دسته بندی می شوند، در این مقاله به این موضوع میپردازیم که در یک موتور گازسوز سنگین چه نوع سیستم سوخت رسانی برای پیش محفظه احتراق باید به کار برده شود تا کارایی پیش محفظه و به طور کلی کارایی موتورافزایش یابد که پس از بررسی پیش محفظه احتراق با سیستم سوخت رسانی مستقل از محفظه اصلی پیشنهاد می شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3181 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17404.6588 | |
| dc.subject | موتور گازسوز سنگین | fa_IR |
| dc.subject | پیش محفظه احتراق | fa_IR |
| dc.subject | محفظه احتراق اصلی | fa_IR |
| dc.subject | نازل | fa_IR |
| dc.subject | سیستم سوخت رسانی | fa_IR |
| dc.subject | احتراق و جریان های واکنشی | fa_IR |
| dc.subject | افزایش انتقال حرارت | fa_IR |
| dc.title | بررسی و تعیین نوع سیستم سوخت رسانی پیش محفظه احتراق در موتور گازسوز سنگین HIMSEN 35/40 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی خودرو | fa_IR |
| dc.contributor.department | سیستم های محرکه خودرو، دانشکده خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 11 | |
| dc.citation.epage | 11 | |