نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorروح اللهی, امیرحسینfa_IR
dc.contributor.authorجهانگیریان, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorحیدری سورشجانی, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:19:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:19:23Z
dc.date.available1400-02-17T18:19:21Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:19:23Z
dc.date.issued2021-07-23en_US
dc.date.issued1400-05-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-08en_US
dc.date.submitted1398-10-18fa_IR
dc.identifier.citationروح اللهی, امیرحسین, جهانگیریان, علیرضا, حیدری سورشجانی, مسعود. (1400). بررسی عددی اثر هندسه‌ی افزونه نوک پره‌ی یک توربین باد محور افقی بر افزایش توان تولیدی آن. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(5), 2-2. doi: 10.22060/mej.2021.17491.6647fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.17491.6647
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4303.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801182
dc.description.abstractیکی از راه‌های افزایش توان توربین بادی محور افقی بدون تغییر در بدنه‌ی پره‌ی اصلی توربین، اضافه کردن افزونه‌ی مناسب به نوک پره است. در این پژوهش، افزونه‌های مختلفی به نوک توربین بادی NREL Phase VI اضافه شده و اثر هر یک بر توان تولیدی مورد بررسی عددی قرار گرفته است. معادلات RANS به همراه مدل اغتشاشی k-ω SST برای شبیه سازی جریان حول پره مورد استفاده قرار گرفت و هفت افزونه مختلف برای عملکرد آئرودینامیکی پره طراحی گردید. نتایج بررسی عملکرد افزونه ها نشان می‌دهد که افزونه‌های نوک باریک شونده و شارکتیپ کمترین افزایش توان را ایجاد می‌کنند. بالچه‌های سطح مکش (به سمت پایین دست جریان) و سطح فشار (به سمت بالادست جریان) بدون زاویه عقبگرد، توان را به ترتیب %5.23 و %9.6 افزایش دادند و مشاهده شد که بالچه‌ی سطح فشار در مقایسه با بالچه‌ی سطح مکش عملکرد بهتری دارد. همچنین اضافه کردن زاویه عقبگرد به بالچه‌ها موجب بهبود عملکرد پره‌ می‌شود، و بالچه‌های سطح فشار و مکش با زاویه عقبگرد توان تولیدی را نسبت به پره‌ی مبنا به ترتیب %11.87 و %13.25 افزایش دادند و افزونه‌ی بالچه‌ی سطح فشار با زاویه عقبگرد بهترین عملکرد را در میان همه‌ی افزونه‌ها داراست و می‌تواند بدون تغییر در هندسه‌ی پایه‌ی توربین تنها با افزودن یک بالچه 28 سانتی متری به پره با شعاع 553 سانتی متری توربین، توان تولیدی آن را تا %13.25 افزایش دهد.fa_IR
dc.format.extent2916
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.17491.6647
dc.subjectهندسه‌ی نوک پرهfa_IR
dc.subjectتوربین بادیfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات عددیfa_IR
dc.subjectافزایش توانfa_IR
dc.subjectبالچه توربین بادیfa_IR
dc.subjectانرژی های تجدیدپذیرfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleبررسی عددی اثر هندسه‌ی افزونه نوک پره‌ی یک توربین باد محور افقی بر افزایش توان تولیدی آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی امیرکبیر*مهندسی هوافضاfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue5
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد