نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, محرمfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorسید محمودی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorیاری, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:18:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:18:49Z
dc.date.available1400-02-17T18:18:48Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:18:49Z
dc.date.issued2021-03-21en_US
dc.date.issued1400-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-24en_US
dc.date.submitted1398-02-04fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, محرم, صادقی, محسن, سید محمودی, سید محمد, یاری, مرتضی. (1400). تحلیل ترمودینامیکی سیستم تولید توان بر مبنای پیل سوختی اکسید جامد مجهز به ریفرمر خارجی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(1), 18-18. doi: 10.22060/mej.2019.16125.6279fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16125.6279
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3609.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801177
dc.description.abstractفرآیند ریفرمینگ سه گانه، از نقطه نظر قابلیت استفاده مستقیم از گازهای خروجی سیستم های تولید توان در فرآیند ریفرمینگ و تولید گاز سنتز با نسبت هیدروژن به مونواکسید کربن بالا بسیار حائز اهمیت می باشد. در تحقیق حاضر، یک سیستم تولید توان بر مبنای پیل سوختی اکسید جامد و مجهز به ریفرمر خارجی پیشنهاد شده و از نظر ترمودینامیکی مطالعه شده است. به منظور انجام فرآیند ریفرمینگ خارجی متان، گازهای خروجی سیستم در ریفرمر بازخورانی شده و از بخار آب، دی اکسید کربن و اکسیژن موجود در گازهای خروجی سیستم به عنوان عوامل ریفرمینگ استفاده شده است. برای شبیه سازی ترمودنامیکی سیستم، قوانین بقای جرم و انرژی در نرم افزارEngineering Equation Software (EES) پیاده سازی شده است. تاثیر پارامتر های مهم سیستم از قبیل چگالی جریان و دمای کاری پیل سوختی اکسید جامد بر روی شاخصه های عملکردی سیستم از قبیل انواع ولتاژ و افت ولتاژ ها، دبی جرمی سوخت و آب و هوای ورودی به سیستم، توان تولیدی پیل سوختی، بازده انرژی و اگزرژی سیستم بررسی شده است. نتایج حاصل از مطالعه پارامتریک نشان می دهد که به ازای مقادیر پایین چگالی جریان و دماهای کاری بالای پیل سوختی اکسید جامد، دبی جرمی سوخت مصرفی کاهش پیدا کرده و در نتیجه بازده انرژی و اگزرژی سیستم افزایش می یابد.fa_IR
dc.format.extent1767
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16125.6279
dc.subjectسیستم تولید توانfa_IR
dc.subjectپیل سوختی اکسید جامدfa_IR
dc.subjectریفرمر خارجیfa_IR
dc.subjectهیدروژنfa_IR
dc.subjectتحلیل ترمودینامیکیfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectچرخه های نوین ترمودینامیکیfa_IR
dc.titleتحلیل ترمودینامیکی سیستم تولید توان بر مبنای پیل سوختی اکسید جامد مجهز به ریفرمر خارجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی/دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentتبریز*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue1
dc.citation.spage18
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد