نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorدهقان, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorافشاری, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:17:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:17:38Z
dc.date.available1400-02-17T18:17:36Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:17:38Z
dc.date.issued2021-03-21en_US
dc.date.issued1400-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-30en_US
dc.date.submitted1398-04-09fa_IR
dc.identifier.citationفرمانی, محمد, دهقان, علی اکبر, افشاری, عباس. (1400). تحلیل عددی پارامتر‌های موثر بر آلودگی صوتی لبه فرار جریان لایه مرزی آشفته. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(1), 8-8. doi: 10.22060/mej.2019.16660.6416fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16660.6416
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3686.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801167
dc.description.abstractدر مطالعه حاضر، یکی از مهمترین مکانیزم‌های تولید نویز آیرودینامیکی به صورت عددی بررسی شده است. معادلات جریان ناپایای تراکم‌ناپذیر لایه مرزی آشفته با عدد ماخ 06/0، بر روی صفحه تخت بطول 30 سانتیمتر با استفاده از رهیافت شبیه‌سازی گردابه‌های بزرگ در نرم افزار اوپنفوم حل شده و بمنظور کاهش هزینه محاسباتی از مدل مرز ورودی لاند استفاده شده است. برای محاسبه پارامترهای موثر بر آلودگی صوتی لبه فرار ( شامل طیف فشار سطح، طول مشخصه نوسانات فشار در راستای دهانه مدل و سرعت جابجایی ساختارهای گردابه‌ای)، مقادیر فشار در نقاط مختلفی از سطح مدل صفحه تخت، با استفاده از ابزار کاوشگر داده‌برداری شده است. در نهایت آلودگی صوتی لبه فرار صفحه تخت در دوردست با استفاده از مدل تحلیلی امیت- راجر پیش‌بینی شده است. نتایج نشان داد که روش عددی بکار رفته در این مطالعه، ضمن برخورداری از هزینه محاسباتی معقول، از توانمندی مناسبی در پیش‌بینی مستقیم پارامترهای موثر بر آلودگی صوتی لبه فرار برخوردار است. همچنین بررسی پیش‌بینی و محاسبه مستقیم پارامترهای طیفی موثر بر آلودگی صوتی لبه فرار لایه مرزی آشفته، علاوه بر استفاده در مدل‌های پیش‌بینی آلودگی صوتی دوردست، اطلاعات دقیق و مناسبی از فیزیک جریان و ابعاد و طول عمر ساختارهای گردابه‌ای جریان لایه مرزی آشفته، فراهم می‌کند.fa_IR
dc.format.extent2156
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.16660.6416
dc.subjectتحلیل عددیfa_IR
dc.subjectلایه مرزی آشفتهfa_IR
dc.subjectپارامترهای موثر بر آلودگی صوتی لبه فرارfa_IR
dc.subjectشبیه سازی گردابه های بزرگfa_IR
dc.subjectکاهش صداfa_IR
dc.titleتحلیل عددی پارامتر‌های موثر بر آلودگی صوتی لبه فرار جریان لایه مرزی آشفتهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی-دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته دکتری، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue1
dc.citation.spage8
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد