نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخورشیدیان, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorرهگشای, سید مجیدfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی اسبویی, مظاهرfa_IR
dc.contributor.authorمسروری سعادت, سید حسینfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:16:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:16:34Z
dc.date.available1400-02-17T18:16:32Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:16:34Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-02en_US
dc.date.submitted1398-07-10fa_IR
dc.identifier.citationخورشیدیان, مجید, رهگشای, سید مجید, رحیمی اسبویی, مظاهر, مسروری سعادت, سید حسین. (1400). بررسی تجربی عملکرد یک سیستم توان یکپارچه استک پیل سوختی پلیمری انتها بسته هیدروژن-اکسیژن با سطح فعال بزرگ و سیستم رطوبت‌زن داخلی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(3), 19-19. doi: 10.22060/mej.2020.17133.6517fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17133.6517
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3813.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801158
dc.description.abstractپیل‌های سوختی پلیمری با آند و کاتد انتها بسته می‌توانند با سیستمی نسبتاً ساده درصد مصرف سوخت‌های اکسیژن و هیدروژن را افزایش دهند. با این وجود تجمع آب در بخش انتهایی کانال‌های آند و کاتد موجب قحطی سوخت موضعی و در نتیجه کاهش عملکرد پیل سوختی می‌شود. در این مقاله برای اولین بار یک طرح جدید برای سری پیل سوختی ارائه شده است که بدون استفاده از دستگاه‌های گردش مجدد هیدروژن و اکسیژن مانند پمپ هیدروژن و اجکتور که نیازمند صرف توان اضافی هستند، می‌تواند درصد مصرف سوخت گازهای واکنشگر افزایش دهد. ایده اصلی طرح ارائه‌شده تقسیم سری به دو مرحله مجزا است؛ به این ترتیب که گاز خروجی از مرحله اول بعد از ورود به جداساز به مرحله بعدی وارد می‌شود. گازهای واکنشگر قبل از ورود به سلول‌ها از یک رطوبت‌زن که به صورت یکپارچه با سری می‌باشد، عبور کرده و رطوبت مورد نیاز برای عملکرد مناسب را کسب می‌کنند. در طرح ارائه‌شده اگرچه پیل سوختی در حالت انتها بسته کار می‌کند اما با توجه به مرحله‌ای بودن سری، بیشتر سلول‌ها در حالت استوکیومتری بزرگتر از 1 کار می‌کنند و با این طراحی نیاز به تخلیه کمتری برای دفع آب تجمع‌یافته است. به عبارتی دیگر با این طراحی، کارایی طرح انتها بسته معادل طرح انتها باز خواهد شد. تمامی آزمون‌های عملکردی در یک سیستم قدرت یکپارچه با سری پیل سوختی انجام شده است.fa_IR
dc.format.extent2076
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.17133.6517
dc.subjectپیل سوختی پلیمریfa_IR
dc.subjectعملکرد انتها بستهfa_IR
dc.subjectزمان تخلیهfa_IR
dc.subjectکاراییfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectمکانیک سیالات تجربی و مشاهده جریانfa_IR
dc.titleبررسی تجربی عملکرد یک سیستم توان یکپارچه استک پیل سوختی پلیمری انتها بسته هیدروژن-اکسیژن با سطح فعال بزرگ و سیستم رطوبت‌زن داخلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشتر، آزمایشگاه تحقیقاتی پیل سوختیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل سوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر ، فریدونکنار، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل سوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue3
dc.citation.spage19
dc.citation.epage19
nlai.contributor.orcid0000-0002-6484-6190


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد