نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقوی زنور, رضاfa_IR
dc.contributor.authorپیکانی, پانته آfa_IR
dc.contributor.authorاکبرزاده, علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:15:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:15:33Z
dc.date.available1400-02-17T18:15:31Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:15:33Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-04en_US
dc.date.submitted1398-09-13fa_IR
dc.identifier.citationتقوی زنور, رضا, پیکانی, پانته آ, اکبرزاده, علی. (1400). تحقیق تجربی و عددی ضریب اثربخشی خنک‌کاری لایه‌ای در نوک پره توربین دارای اسکوئیلر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(3), 10-10. doi: 10.22060/mej.2020.3827fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.3827
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3827.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801149
dc.description.abstractدر کار تحقیقاتی حاضر، به بررسی اثر حضور اسکوئیلر در بهبود عملکرد آیرودینامیکی و توزیع بار حرارتی در ناحیه نوک پره پرداخته شده است. ابتدا اثر چهار نسبت دمش مختلف بر روی عملکرد خنک‌کاری نوک پره دارای اسکوئیلر به‌صورت تجربی و با استفاده از روش اندازه‌گیری انتقال حرارت در حالت پایا و با کمک دمانگار مادون قرمز بررسی شده است. سپس با بهره‌گیری از رهیافت RANS به بررسی عملکرد خنک‌کاری و افت‌های آیرودینامیکی در نوک پره تخت و دارای اسکوئیلر پرداخته شده است. نتایج حاصل از تحقیقات تجربی نشان می‌دهد در پره دارای اسکوئیلر، با افزایش نسبت دمش، مناطق وسیع‌تری از نوک پره تحت پوشش سیال خنک‌کننده قرار می‌گیرند. نتایج شبیه‌سازی عددی نشان می‌دهد، در تمام نسبت دمش‌ها، متوسط اثربخشی در سطح پروفیل پره با نوک تخت کمتر از پره دارای اسکوئیلر است. در پره دارای اسکوئیلر، با افزایش نسبت دمش، مقدار متوسط ضریب انتقال حرارت در سطح پروفیل پره‌ با نوک تخت و دارای اسکوئیلر به ترتیب به مقدار 43% و44% کاهش پیدا کرده و متوسط ضریب اثربخشی بر روی لبه داخلی اسکوئیلر و سطح بالای اسکوئیلر به ترتیب 23% و %15 افزایش پیدا می‌کند. ضمنا با بالا رفتن نسبت دمش، انتقال حرارت در سطوح ذکرشده کاهش پیدا می‌کند. با بررسی عملکرد آیرودینامیکی در پره نشان داده شد که حضور اسکوئیلر سبب کاهش دبی گذرنده از ناحیه درز نوک و قدرت ورتکس نشتی نوک می‌شود.fa_IR
dc.format.extent3525
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.3827
dc.subjectتوربین محوریfa_IR
dc.subjectخنک‌کاری لایه‌ایfa_IR
dc.subjectاسکوئیلرfa_IR
dc.subjectضریب اثر بخشیfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت جابجاییfa_IR
dc.subjectتوربوماشینfa_IR
dc.titleتحقیق تجربی و عددی ضریب اثربخشی خنک‌کاری لایه‌ای در نوک پره توربین دارای اسکوئیلرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مکانیک / دانشگاه علم و صنعت / تهران / ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک / دانشگاه علم و صنعت ایران / تهران / ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue3
dc.citation.spage10
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد