نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, محمد مهدیfa_IR
dc.contributor.authorبرزگری, محمد مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:10:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:10:54Z
dc.date.available1400-02-17T18:10:52Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:10:54Z
dc.date.issued2021-03-21en_US
dc.date.issued1400-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-25en_US
dc.date.submitted1397-12-06fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, محمد مهدی, برزگری, محمد مهدی. (1400). آنالیز مودال عددی و آزمایشگاهی پیل‌سوختی 400 وات. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(1), 9-9. doi: 10.22060/mej.2019.15878.6216fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15878.6216
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3538.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801108
dc.description.abstractپیل‌سوختی پلیمری با توجه به وجود صفحات متعدد با هندسه و خواص مکانیکی متفاوت به عنوان یک سیستم با ساختار پیچیده در نظر گرفته می‌شود. شناخت این ساختار جهت طراحی پیل‌سوختی در برابر بارهای دینامیکی وارده مانند شوک و ارتعاش امری ضروری می‌باشد. در این مقاله، آزمون مودال پیل‌سوختی 400 وات که از 4 سلول تشکیل شده است انجام گردید و داده‌های آزمایشگاهی بدست‌آمده با نتایج شبیه‌سازی عددی مورد مقایسه قرار گرفت. پیل‌سوختی مورد نظر در جهات عرضی و طولی تحریک شده و نتایج خروجی سنسورها در چند نقطه ثبت گردید. سپس، با تفسیر نتایج در حوزه زمان و استفاده از روش پاسخ فاز، فرکانس طبیعی عرضی و طولی اول مدل استخراج گردید. نتایج آزمون نشان داد که فرکانس عرضی اول مدل 500 هرتز و فرکانس طولی اول حدود 2500 هرتز است. همچنین، مقایسه فرکانس‌های بدست آمده از آزمون و تحلیل عددی، اختلاف حداکثر 8 درصد را نشان می‌دهد. بنابراین، تحلیل عددی مدل با جزئیات کافی می‌تواند به شکل مناسبی خواص ارتعاشی مدل واقعی را پوشش دهد. همچنین، نتایج نشان داد که با تغییر 45 درصدی خواص هندسی و مکانیکی غشا، فرکانس طبیعی پیل‌سوختی تقریبا 4% تغییر می‌بابد. حذف صفحات غشا علاوه بر کاهش تعداد المان‌های مدل منجر به کاهش قیود تماس نیز می‌گردد، به طوری که در پیل‌سوختی مورد نظر هزینه محاسباتی با حذف صفحات غشا در مدل عددی 17% کاهش یافته است.fa_IR
dc.format.extent1376
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15878.6216
dc.subjectپیل‌سوختی پلیمریfa_IR
dc.subjectآنالیز مودالfa_IR
dc.subjectفرکانس طبیعیfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی اجزای محدودfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectدینامیک سازه‌هاfa_IR
dc.titleآنالیز مودال عددی و آزمایشگاهی پیل‌سوختی 400 واتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل‌سوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل‌سوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue1
dc.citation.spage9
dc.citation.epage9


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد