نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوششی, نویدfa_IR
dc.contributor.authorیاری دریامان, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorصابری مهر, علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T18:10:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T18:10:15Z
dc.date.available1400-02-17T18:10:15Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T18:10:15Z
dc.date.issued2021-03-21en_US
dc.date.issued1400-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-04en_US
dc.date.submitted1397-12-13fa_IR
dc.identifier.citationکوششی, نوید, یاری دریامان, مرتضی, صابری مهر, علی. (1400). بررسی عملکرد و آلاینده های موتور RCCI با سوخت ترکیبی دیزل و گاز سنتزی به عمل آمده از گازسازی زیست توده. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(1), 2-2. doi: 10.22060/mej.2019.15909.6228fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15909.6228
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3618.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/801102
dc.description.abstractیکی از تازه ترین روشهایی که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه دانشمندان در حوزه موتورهای احتراق داخلی قرار گرفته است، روشهای احتراق در دماهای پایین است. در این بین نقش موتورهای اشتعال تراکمی کنترل واکنشی بسیار قابل توجه است. در این مقاله تلاش شده است تا با استفاده از نرم افزار کانورج تاثیر ترکیبات مختلف گازهای سنتزی تولید شده توسط روشهای گازسازی، بر عملکرد موتور و آلاینده ها مورد بررسی قرار گیرد. برای رسیدن به این مقصود، از 4 نوع سوخت (ترکیب هیدروژن و مونوکسید کربن به عنوان گاز سنتزی ایده آل، هیدروژن خالص و دو نوع گاز سنتزی متفاوت خروجی از گازسازها) استفاده شده است. نتیجه این پژوهش انعطاف پذیری موتور در استفاده از سوختهای سنتزی متنوع را اثبات می‌کند. از سوی دیگر نتایج حاکی از آن است که گاز سنتزی تولید شده توسط روشهای متداول مانند گازسازی، منجر به کاهش تولید اکسیدهای نیتروژن در ازای افزایش تولید دوده، نسبت به ترکیب ایده‌آل گاز سنتزی می‌گردد و این اختلاف با بالا رفتن میزان جایگزینی دیزل با سوخت سنتزی، افزایش می‌یابد. همچنین احتمال ناپایداری و حتی عدم شروع احتراق در بارهای کم، به علت وجود نیتروژن در ترکیب بعضی از گازهای سنتزی، دور از انتظار نخواهد بود. علی‌رغم مزایای بالای هیدروژن به عنوان یکی از اجزای اصلی گاز سنتزی، استفاده از آن به تنهایی و در مقادیر بالا با وجود کاهش مطلوب دوده، افزایش شدید نرخ افزایش فشار و میزان آلاینده اکسیدهای نیتروژن را در پی خواهد داشت که به هیچ عنوان مطلوب نیست.fa_IR
dc.format.extent928
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15909.6228
dc.subjectموتور اشتعال تراکمی کنترل واکنشیfa_IR
dc.subjectاحتراق دما پایینfa_IR
dc.subjectآلایندگیfa_IR
dc.subjectگاز سنتزیfa_IR
dc.subjectاحتراق و آلودگی هواfa_IR
dc.subjectسوخت های جایگزینfa_IR
dc.titleبررسی عملکرد و آلاینده های موتور RCCI با سوخت ترکیبی دیزل و گاز سنتزی به عمل آمده از گازسازی زیست تودهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentبناب-فنی و مهندسی- مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue1
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد