نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعابدی, آرمیتاfa_IR
dc.contributor.authorعلیدوست قهفرخی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T16:14:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T16:14:51Z
dc.date.available1400-02-17T16:14:51Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T16:14:51Z
dc.date.issued2020-11-01en_US
dc.date.issued1399-08-11fa_IR
dc.identifier.citationعابدی, آرمیتا, علیدوست قهفرخی, ابراهیم, قاسمی, حمید. (1399). طراحی مدل انگیزه مبتنی بر تصویرسازمانی و شایستگی و ادراک مدیران. مجله علوم پزشکی رازی, 27(9), 19-28.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6386-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/799852
dc.description.abstractزمینه و هدف: این پژوهش به طراحی مدل انگیزه کارکنان  مبتنی بر تصویرسازمانی  و شایستگی و ادراک مدیران در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان پرداخت. روش کار: جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تشکیل دادند که تعداد آن‌ها 327 نفر بوده است.  نمونه آماری  برابر با 149 نفر (زن و مرد) انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسش‌نامه محقق ساخته تصویرسازمانی 61 سوال  پرسش‌نامه انگیزه، اوجاقی در سال و پرسش‌نامه شایستگی و ادراک مدیران الریکاستفاده گردید. برای تحلیل داده‌ها از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی، رگرسیون چند متغیره، تحلیل مسیر و برای ارایه مدل از روش مدل معادلات ساختاری  استفاده شد. یافته‌ها: نتایج در این پژوهش نشان داد که  تصویرسازمانی نه تنها دارای اثر مستقیمی بر انگیزه است، بلکه اثر غیر مستقیم آن از طریق انگیزه کارکنان بیشتر از اثر مستقیم آن است. نتیجه‌گیری: بنابراین مدیران شایسته اداراه ورزش و جوانان  با ایجاد تصویرسازمانی  مناسب در ذهن کارکنان  نه تنها می‌توانند کارایی کارکنان را افزایش دهند، بلکه می‌توانند انگیزه کارکنان را که خود در سازمان  موثر است، افزایش دهند.  fa_IR
dc.format.extent759
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتصویرسازمانیfa_IR
dc.subjectانگیزه کارکنانfa_IR
dc.subjectشایستگی و ادراکfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleطراحی مدل انگیزه مبتنی بر تصویرسازمانی و شایستگی و ادراک مدیرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue9
dc.citation.spage19
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد