نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیهانی, النازfa_IR
dc.contributor.authorمهرجو, محسنfa_IR
dc.contributor.authorخیرخواه, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T11:42:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T11:42:17Z
dc.date.available1400-02-17T11:42:16Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T11:42:17Z
dc.date.issued2021-05-01en_US
dc.date.issued1400-02-11fa_IR
dc.identifier.citationکیهانی, الناز, مهرجو, محسن, خیرخواه, مهدی. (1400). تعیین شدت و محل ترک در تیر اویلر-برنولی، با استفاده از سیگنال حوزه زمانی پاسخ ارتعاش آزاد و بهینه سازی به روش ازدحام ذرات، تحت بار ضربه. مهندسی عمران مدرس, 21(2), 189-201.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-43667-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/796909
dc.description.abstractدر این مقاله روشی جهت تشخیص خرابی تیر اویلر-برنولی مبتنی بر ابر المان، ارائه شده است. روش ارائه شده با استفاده از سیگنال حوزه زمانی پاسخ ارتعاش آزاد، موقعیت و عمق ترک در تیر اولر – برنولیِ مدل شده با سختی اصلاح شده بر اساس مدل فنر پیچشی را، با سرعت و دقت بالا ارائه می­دهد. پاسخ­های تاریخچه زمانی همان شتاب­ در لبه المان­های الاستیک تیر است که در این پژوهش در معرض بار ضربه، اندازه­گیری شده­اند. شتاب­های این سازه از روش انتگرال­گیری زمانی نیومارک-بتا محاسبه می­گردد. در ابتدا تابع هدف مسئله تشخیص خرابی، جهت بهینه­سازی به روش الگوریتم ازدحام ذرات، تعریف شده و با حل مسئله بهینه­سازی در محیط متلب، شدت و محل ترک­های عرضی محاسبه می­شود. به منظور ارزیابی دقت روش ارائه شده، 3 نمونه تیر در نظر گرفته شده است. نتایج حاکی از آن است که پس از حداکثر 50 بار اجرای الگوریتم، خطای محاسباتی کمتر از 10 درصد در داده­های محل و عمق ترک وجود خواهد داشت.fa_IR
dc.format.extent1923
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subject: تشخیص خرابیfa_IR
dc.subjectپاسخ‌های ارتعاش آزادfa_IR
dc.subjectالگوریتم ازدحام ذراتfa_IR
dc.subjectروش بتای نیومارکfa_IR
dc.subjectبهینه سازی.fa_IR
dc.titleتعیین شدت و محل ترک در تیر اویلر-برنولی، با استفاده از سیگنال حوزه زمانی پاسخ ارتعاش آزاد و بهینه سازی به روش ازدحام ذرات، تحت بار ضربهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentمربی دانشگاه عمران و توسعه همدانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه آزاد همدانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه آزاد همدانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue2
dc.citation.spage189
dc.citation.epage201


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد