نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی عزیز کندی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorبازیار, محمدحسنfa_IR
dc.contributor.authorسعداللهی, شروینfa_IR
dc.contributor.authorتاجی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T11:41:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T11:42:00Z
dc.date.available1400-02-17T11:41:59Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T11:42:00Z
dc.date.issued2021-05-01en_US
dc.date.issued1400-02-11fa_IR
dc.identifier.citationسعیدی عزیز کندی, علیرضا, بازیار, محمدحسن, سعداللهی, شروین, تاجی, علی. (1400). بررسی عددی پاسخ لرزه‌ای توربین‌های بادی فراساحلی با در نظر گرفتن اندرکنش بارهای محیطی. مهندسی عمران مدرس, 21(2), 133-147.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-45709-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/796906
dc.description.abstractدر این تحقیق پاسخ لرزه‌ای توربین‌های بادی فراساحلی با استفاده از روش عددی بررسی شده است. جهت در نظر گرفتن شرایط اشباع بودن خاک از نرم افزار اپن‌سیز استفاده شده که به واسطه وجود مدل‌رفتاری‌های مخصوص خاک از جمله مدل‌رفتاری PDMY و المان‌های هم‌بسته جامد-سیال، توانایی خوبی در شبیه‌سازی روند تغییرات فشار آب حفره‌ای دارد. پس از صحت‌سنجی مدل عددی، تأثیر عواملی هم چون سایر بارهای محیطی (بار باد و بار موج) و نیز ماکزیمم شتاب زلزله اعمالی (PGA) بررسی شده است. نتایج نشان می‌دهد که در تحلیل لرزه‌ای توربین‌های بادی فراساحلی باید اندرکنش بارهای محیطی را در نظر گرفت و نمی‌توان به سادگی از اصل بر هم نهی استفاده کرد. هم‌چنین مشخص شد که رابطه بین ماکزیمم شتاب زلزله ورودی و پاسخ برج توربین به صورت غیر خطی است و از طرف دیگر با افزایش شتاب زلزله ورودی تأثیر اندرکنش خاک و شمع روی نسبت ru بیشتر می‌شود.fa_IR
dc.format.extent3723
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتوربین بادی فراساحلیfa_IR
dc.subjectاپن‌سیزfa_IR
dc.subjectمدل رفتاری PDMYfa_IR
dc.subjectاندرکنش خاک-شمع-سازهfa_IR
dc.subjectبار باد و موجfa_IR
dc.titleبررسی عددی پاسخ لرزه‌ای توربین‌های بادی فراساحلی با در نظر گرفتن اندرکنش بارهای محیطیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ التحصیل کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ التحصیل کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue2
dc.citation.spage133
dc.citation.epage147


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد