نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنجفی ابرندابادی, علی حسینfa_IR
dc.contributor.authorاشتری ماهینی, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1400-02-17T07:01:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-05-07T07:01:21Z
dc.date.available1400-02-17T07:01:20Zfa_IR
dc.date.available2021-05-07T07:01:21Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-01en_US
dc.date.submitted1399-03-12fa_IR
dc.identifier.citationنجفی ابرندابادی, علی حسین, اشتری ماهینی, مصطفی. (1399). مطالعه نظری - عملی ماده 5 آیین‌نامه پیشگیری از اعتیاد، درمان معتادان به مواد مخدر و حمایت از افراد در معرض خطر اعتیاد. رهیافت پیشگیری, 3(2), 13-42.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.jcpa.ir/article_243712.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/793874
dc.description.abstractزمینه و هدف: آیین‌نامه پیشگیری از اعتیاد، درمان معتادان به مواد مخدر و حمایت از افراد در معرض خطر اعتیاد با رویکرد آموزشی و پیشگیری، سعی در درگیر کردن سایر نهادهای دولتی در مقابله با اعتیاد دارد و یکی از مهمترین نهادها،آموزش و پرورش است که ماده 5 این آیین‌نامه به آن اختصاص یافته است. هدف این پژوهش بررسی و مطالعه نظری - عملی ماده یادشده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی است. روش جمع‌آوری داده‌ها شامل مطالعه اسنادی در بخش نظری و روش پیمایشی در بخش کمی است. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش پیمایشی، پرسشنامه است. جامعه آماری شامل مدیران، معاونان، معلمان مرتبط با موضوع پژوهش مدارس منطقه 7 آموزش و پرورش هستند که با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی، 200 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که با وجود تلاش‌های انجام شده در آموزش و پرورش، این نهاد در دبیرستان‌های خود تلاشی برای پیشگیری از جرم اعتیاد انجام نداده یا بسیار اندک بوده است و تلاش‌های محدودی در زمینه ارائه محتوای آموزشی در متون درسی، طرح درس مهارت‌های موفقیت در زندگی، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای متعدد، استفاده از مشاوران علمی و مذهبی در مدارس برای پیشگیری از جرم اعتیاد انجام داده است و هنوز مفاهیم پیشگیری از اعتیاد در رئوس درسی آموزش و پرورش راه نیافته و مدیران و معلمان معتقدند به علت کمبود بودجه و امکانات، اقدامات اساسی در مدارس برای آموزش و پیشگیری از اعتیاد صورت نمی‌گیرد. نتایج: پیشنهاد می‌شود در راستای اجرایی کردن ماده 5 آیین‌نامه پیشگیری از اعتیاد، آموزش و پرورش با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، اقدامات اساسی پیشگیرانه در زمینه اعتیاد دانش‌آموزان را برنامه‌ریزی، ساماندهی و پیاده‌سازی کنند.fa_IR
dc.format.extent522
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیهfa_IR
dc.relation.ispartofرهیافت پیشگیریfa_IR
dc.relation.ispartofCrime Prevention Approachen_US
dc.subjectماده 5 آیین‌نامه پیشگیری از اعتیادfa_IR
dc.subjectپیشگیری از اعتیادfa_IR
dc.subjectاعتیاد به مواد مخدرfa_IR
dc.subjectدرمان معتادانfa_IR
dc.subjectافراد در معرض خطر اعتیادfa_IR
dc.titleمطالعه نظری - عملی ماده 5 آیین‌نامه پیشگیری از اعتیاد، درمان معتادان به مواد مخدر و حمایت از افراد در معرض خطر اعتیادfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهیدبهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage13
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد