• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 31, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 31, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگوی بهبود کیفیت کارورزی در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران

    (ندگان)پدیدآور
    منتهای آبکنار, نرگسآراسته, حمیدرضاجمالی, اختر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    623.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    موردي- شاهدي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: بهبود و ارتقای کیفیت آموزش کارورزی، مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود، شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است که در این رابطه نظرات و ایده­های دانشجویان، به عنوان عنصر آموزشی،  می ­تواند راه­گشای برنامه‌های آینده باشد. هدف این پژوهش الگوی بهبود کیفیت دوره‌های کارورزی در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران بود. روش بررسی: این پژوهش به روش آمیخته و به صورت کیفی انجام شد. در مرحله کیفی از رویکرد داده­بنیاد استفاده شد. جهت تحلیل داده­های کیفی از روش کدگذاری نظری استفاده شد.  یافته ­ها: با توجه به موضوع مطالعه حاضر ارائه الگوی بهبود کیفیت دوره‌های کارورزی در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران از رویکرد کیفی و با طرح شیوه‌ اکتشافی استفاده شد. بدین منظور با استفاده از رویکردی کیفی و کدگذاری داده­ها، الگوی بهبود کیفیت دوره‌های کارورزی در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران تدوین شد. نتیجه ­ گیری : نتایج الگوی بهبود کیفیت دوره‌های کارورزی در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در بخش کیفی نشان داد که در پاسخ به شرایط علی انطباق آموزش نظری و بالینی، جذب مربیان متخصص، انگیزش، امکانات آموزشی، زمان­بندی مناسب دوره­ها، اطلاعات دانشجویان و ارزشیابی استخراج شد. در پاسخ به زمینه مقوله­های برنامه­ریزی، افزایش تعداد بیمارستان­ها استخراج شد. در پاسخ به عوامل مداخله­گر، محدودیت­های مالی و تعداد زیاد دانشجویان استخراج شد. در پاسخ به راهبردها، فراهم کردن امکانات آموزشی و تعامل بین مربیان بالینی و استادان آموزشی استخراج گردید و در پاسخ به پیامدها، پیامدها برای بیمارستان، بیماران، اجتماعی و کارورزان استخراج شد.
    کلید واژگان
    کدگذاری نظری
    دوره‌های کارورزی
    پیراپزشکی
    الگوی بهبود کیفیت.
    مدیریت آموزشی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2021-03-01
    1399-12-11
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
    استاد مدیریت آموزش عالی، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
    استادیار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران

    شاپا
    1023-5922
    2008-3386
    URI
    http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1783-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/787165

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب