نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورجعفر, علیfa_IR
dc.contributor.authorصارمی, حمید رضاfa_IR
dc.contributor.authorصفوی, سیدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1400-01-14T22:42:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-04-03T22:42:18Z
dc.date.available1400-01-14T22:42:18Zfa_IR
dc.date.available2021-04-03T22:42:18Z
dc.date.issued2021-03-21en_US
dc.date.issued1400-01-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-03en_US
dc.date.submitted1398-12-13fa_IR
dc.identifier.citationپورجعفر, علی, صارمی, حمید رضا, صفوی, سیدعلی. (1400). سنجش پاسخدهی ایستگاه های زیرزمینی شبکه مترو تهران به عنوان فضاهای شهری زیرزمینی. دانش شهرسازی, 5(1)doi: 10.22124/upk.2021.15902.1415fa_IR
dc.identifier.issn2645-5412
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22124/upk.2021.15902.1415
dc.identifier.urihttps://upk.guilan.ac.ir/article_4602.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/787102
dc.description.abstractدر اکثر کلانشهرهای امروز تعدیل مشکلات منبعث از تراکم بالای ترافیکی، کالبدی فضایی جهت پاسخ مطلوب شهر به شهروندان، توسعه فضاهای شهری در زیر سطح زمین را امری اجتناب ناپذیر نموده است. راهکار های گوناگونی پیرامون گسترش شهر در زیر سطح زمین جهت ارتقاء کیفیت زندگی شهری مطرح شده اند، اما ماحصل کار در تهران چندان مطلوب به نظر نمی رسد. بررسی اندیشه ها و نهایتا بررسی نمونه های متجلی در تهران می تواند ضمن شفاف نمودن بیان مساله، گامی موثر برای ارائه راهبردهای مفید و سازنده برای بهبود روند شکل گیری این گونه مجموعه ها باشد. هدف پژوهش رصد کاستی ها و نیاز شهروندان در فضاهای شهری زیرزمینی کلانشهر تهران در راستای دستیابی به شاخص هایی برای ایجاد فضای عمومی پاسخگو و مطلوب است. سوال پژوهش این است که فضاهای شهری زیرزمینی چگونه به عنوان عنصری فضایی در دوران معاصر پاسخگوی نیازهای اساسی شهروندان بوده و توجه به کدام شاخص ها در ایجاد فضایی پاسخگو و مطلوب حائز اهمیت است؟ در این پژوهش ضمن بررسی ادبیات موضوع، تعداد 10 ایستگاه مترو با روش ترکیبی (کیفی - کمی) مورد مشاهده و بررسی قرار گرفته است. یافته های پژوهش بیانگر عدم توجه به مبانی جامع طراحی شهری است. ایستگاه های صادقیه و ارم سبز مطلوب و ایستگاه های امام خمینی و گلبرگ نامطلوب به نظر می رسند. دسترسی و امنیت، دو شاخصی است که در ایستگاه های زیرزمینی مترو از وضعیت مطلوب تری برخوردار است. دلنشینی، سرزندگی و هویت از جمله شاخص هایی است که چندان به آن ها پرداخته نشده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه گیلانfa_IR
dc.publisherUniversity of Guilanen_US
dc.relation.ispartofدانش شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofUrban Planning Knowledgeen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22124/upk.2021.15902.1415
dc.subjectفضای شهری زیرزمینیfa_IR
dc.subjectشبکه ایستگاه های متروfa_IR
dc.subjectشهر تهرانfa_IR
dc.subjectفضای شهری پاسخدهfa_IR
dc.subjectمعیارهای طراحیfa_IR
dc.titleسنجش پاسخدهی ایستگاه های زیرزمینی شبکه مترو تهران به عنوان فضاهای شهری زیرزمینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری شهرسازی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه شهرسازی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی طراحی شهری، دانشکده هنر و معماریfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد