نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزهرا اباذريfa_IR
dc.contributor.authorطاهره ريگيfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:21:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:21:22Z
dc.date.available1399-12-09T04:21:12Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:21:22Z
dc.date.issued2013-02-02en_US
dc.date.issued1391-11-14fa_IR
dc.date.submitted2012-08-29en_US
dc.date.submitted1391-06-08fa_IR
dc.identifier.citationزهرا اباذري, طاهره ريگي. (1391). عادات و مهارت‌های مطالعه‌ی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. مدیریت اطلاعات سلامت, 0(0), 848-861.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/743
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781618
dc.description.abstractمقدمه: عادت و مهارت‌های مطالعه یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر موفقیت تحصیلی در دانشجویان می‌باشد. جایگزینی مهارت‌های مطالعه‌ی مؤثر و عادت‌های مطالعه‌ی مفید برای رسیدن به یادگیری و آموزش بهتر در دانشجویان توصیه می‌شود. هدف این پژوهش، شناسایی عادت و مهارت‌های مطالعه‌ی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بود. روش بررسي: در مطالعه‌ی توصیفی حاضر 342 نفر (کل افراد = 2382 نفر) از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 90-1389، به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم انتخاب شدند. پرسش‌نامه‌ی بررسی عادت‌های مطالعه‌ی کالج Redwood، در دو بخش مشخصات جمعیت‌شناختی (10 سؤال) و پرسش‌های اصلی (51 سؤال) در اختیار دانشجویان قرار گرفت. روایی پرسش‌نامه توسط متخصصین تأیید و پایایی آن با استفاده از ضریب Cronbach¢s alpha، 855/0 محاسبه گردید. داده‌ها به وسیله‌ی آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی و میانگین) و آمار تحلیلی (آزمون‌های آماری ANOVA و t)در سطح معنی‌داری 05/0 با نرم‌افزار آماری SPSS نسخه‌ی 15 تجزیه و تحلیل شد. يافته‌ها: مشکلات عمده‌ی دانشجویان مورد پژوهش در زمینه‌های مختلف عادت‌ها و مهارت‌های مطالعه به ترتیب در زمینه‌ی مدیریت زمان با میانگین (86/2)، يادآوري (93/2)، مطالعه‌ی یک فصل (98/2)، شنیدن و یادداشت‌برداری (078/3)، تمرکز (092/3)، امتحان دادن (28/3) و انگیزه (38/3) می‌باشد. وضعیت در زمینه‌ی یادآوری، شنیدن و يادداشت‌برداري و انگیزه در دانشجویان دختر بهتر از دانشجویان پسر بود و در زمینه‌ی امتحان دادن در بیشتر مواقع دانشجویان پسر بهتر از دانشجویان دختر عمل می‌کردند. نتيجه‌گيري: وضعیت عادت‌ها و مهارت‌های مطالعه‌ی دانشجویان در حد متوسط برآورد شد. با توجه به اهمیت مطالعه، ضروری است که در جهت بهبود روش‌ها و عادت‌های مطالعه‌ی دانشجویان توجه و برنامه‌ریزی شود. واژه‌‌هاي کليدي: مهارت‌های مطالعه؛ عادات؛ یادگیری؛ دانشجویانfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی زاهدانfa_IR
dc.subjectعادت های مطالعهfa_IR
dc.subjectمهارت های مطالعهfa_IR
dc.subjectیادگیری دانشجویانfa_IR
dc.titleعادات و مهارت‌های مطالعه‌ی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشيار، کتابداري و اطلاع‌رساني، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، کتابداري و اطلاع‌رساني، دانشگاه پيام نور زاهدان، زاهدان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.issue0
dc.citation.spage848
dc.citation.epage861


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد