نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاله آيت اللهيfa_IR
dc.contributor.authorمصطفي لنگري زادهfa_IR
dc.contributor.authorحبيب چنانيfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:17:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:17:48Z
dc.date.available1399-12-09T04:17:38Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:17:48Z
dc.date.issued2013-10-07en_US
dc.date.issued1392-07-15fa_IR
dc.date.submitted2012-10-13en_US
dc.date.submitted1391-07-22fa_IR
dc.identifier.citationهاله آيت اللهي, مصطفي لنگري زاده, حبيب چناني. (1392). مقایسه‌ی رضایت و انتظارات پرستاران از سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی دو مرکز آموزشی درمانی منتخب. مدیریت اطلاعات سلامت, 10(5), 675-683.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/851
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781604
dc.description.abstractمقدمه : اگرچه پرستاران از جمله کاربران اصلی سیستم اطلاعات بیمارستانی به حساب می‌آیند، همچنان مواردی از مقاومت آنها در به‌کارگیری فن‌آوری اطلاعات دیده می‌شود. در این پژوهش، میزان رضایت پرستاران و انتظارات آنان از سیستم اطلاعات بیمارستانی در دو مرکز آموزشی درمانی فیروزگر و امام خمینی تهران مقایسه شد. روش بررسی : این پژوهش از نوع كاربردي بود كه به روش تحلیلی در سال 1390 انجام شد. جامعه‌ی پژوهش را پرستاران شاغل در دو مرکز آموزشی درمانی فیروزگر و امام خمینی تهران تشکیل داد که از بین آنها 267 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از دو پرسشنامه گردآوری گردید که روايي پرسشنامه‌‌ها براساس روش اعتبار محتوا و پايايي آنها از طريق محاسبه‌ی ضریب همبستگی Cronbach Alpha تایید شد. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون فرضیه‌ی t-test تحلیل شدند. يافته‌ها: براساس یافته‌ها انتظارات اکثريت پرستاران در بیمارستان فیروزگر(6/92 درصد، 88n=) و در بيمارستان امام خمینی (2/89 درصد،74n=) برآورده نشده بود. همچنین یافته‌ها وجود ارتباط معنی‌دار بین برآورده شدن انتظارات پرستاران و برداشت ذهنی آنها از مفید بودن سیستم اطلاعات بیمارستانی (001/0P<)، بین برآورده شدن انتظارات پرستاران و رضایت آنها از سیستم (001/0P<) و بین برداشت ذهنی پرستاران از مفید بودن سیستم اطلاعات بیمارستانی و رضایت آنها از سیستم  (001/0P<) را نشان داد. نتيجه‌گيري: از آنجا که انتظارات پرستاران در بسیاری از حوزه‌ها برآورده نشده بود، به نظر می‌رسد که فرایندهای پرستاری و نیازهای اطلاعاتی پرستاران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. همچنین مشارکت آنها در طراحی و توسعه‌ی سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی ضروری به‌نظر می‌رسد. واژه‌های کلیدی: سيستم‌های اطلاعات بیمارستانی؛ ارزیابی؛ پرستارانfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectسيستم‌های اطلاعات بیمارستانیfa_IR
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی رضایت و انتظارات پرستاران از سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی دو مرکز آموزشی درمانی منتخبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاديار، انفورماتيک پزشکي، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشكي ايران، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، انفورماتيك پزشكي، گروه مديريت اطلاعات سلامت، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشكي تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مدارک پزشکي، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشكي تهران، تهران، ايرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage675
dc.citation.epage683


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد