نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمريم يعقوبيfa_IR
dc.contributor.authorزهرا آقا رحيميfa_IR
dc.contributor.authorمرضيه جواديfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T04:09:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T04:09:11Z
dc.date.available1399-12-09T04:09:00Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T04:09:11Z
dc.date.issued2014-01-15en_US
dc.date.issued1392-10-25fa_IR
dc.date.submitted2013-04-15en_US
dc.date.submitted1392-01-26fa_IR
dc.identifier.citationمريم يعقوبي, زهرا آقا رحيمي, مرضيه جوادي. (1392). تحلیل استراتژیک بیمارستان در برنامه‌ریزی بازاریابی: مطالعه‌ی موردی یک بیمارستان خصوصی در شهر اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 10(7), 988-996.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/1267
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781570
dc.description.abstractمقدمه: امروزه گسترش بازاریابی و ایجاد رقابت بیمارستانی باعث کاهش هزینه‌های بیمارستانی و ایجاد مزایای رقابتی شده است. با این وجود بررسی وضعیت استراتژیک بیمارستان‌ها برای انجام اقدامات در زمینه‌ی بازاریابی در محیط رقابتی لازم است. از این رو هدف این مطالعه تعیین جایگاه بیمارستان از نظر نوع استراتژی از طریق تحلیل استراتژیک می‌باشد. روش بررسی: این مطالعه از نوع مطالعات ترکیبی (کمی- کیفی) بوده که در سال 1389 در یک بیمارستان خصوصی در شهر اصفهان انجام شد. جامعه‌ی مورد پژوهش شامل مدیریت، مدیر پرستاری و مدیران بخش‌های درمانی است که به روش نمونه‌گیری مبتنی بر هدف و به تعداد 15 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسش‌نامه‌ی کمی محقق‌ساخته بوده است. روایی و پایایی پرسش‌نامه با ضریب آلفای کرونباخ 89/0 مورد تأیید قرار گرفت. برای تحلیل اطلاعات از تحلیلStrengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats (SWOT) استفاده شد. یافته‌ها: در بیمارستان مورد مطالعه نمره‌ی نهایی عوامل اصلی تأثیرگذار محیط داخلی بر بازاریابی از میانگین آن یعنی (5/2) بیش‌تر است (76/2)، لذا بیمارستان داری نقاط قوت بیش‌تری می‌باشد. از سوی دیگر نمره‌ی نهایی عوامل اصلی تأثیرگذار محیط خارجی بر بازاریابی از میانگین آن یعنی (5/2) کمتر است (45/2)، از این رو بیمارستان با تهدیداتی برای برنامه‌ریزی بازاریابی مواجه است. با توجه به نمره‌ی نهایی عوامل داخلی و خارجی، جایگاه بیمارستان در نمودار SWOT در قسمت استراتژی رقابتی بوده است. نتیجه‌گیری: محیط بیمارستان برای برنامه‌ریزی بازاریابی از ثبات لازم برخوردار نیست. بنابراین مسؤولین بیمارستان جهت برنامه‌ریزی بازاریابی، باید از نقاط قوت موجود جهت احتراز از تهدیدهای وارد بر بیمارستان استفاده نماید. بدین معنی که سازمان باید استراتژی‌های رقابتی به اجرا درآورد. واژه‌های کلیدی: بیمارستان‌ها؛ بازاریابی؛ تحلیل استراتژیکfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectبیمارستان‌هاfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectتحلیل استراتژیکfa_IR
dc.titleتحلیل استراتژیک بیمارستان در برنامه‌ریزی بازاریابی: مطالعه‌ی موردی یک بیمارستان خصوصی در شهر اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاديار، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، مرکز تحقيقات مديريت سلامت، دانشگاه علوم پزشکي بقيه اله ،تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، مرکز تحقيقات مديريت سلامت، دانشگاه علوم پزشکي بقيه اله ،تهران، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتري، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue7
dc.citation.spage988
dc.citation.epage996


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد