نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناهيد سليمانيfa_IR
dc.contributor.authorاحمد شعبانيfa_IR
dc.contributor.authorسعيد رجايي پورfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T03:58:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T03:58:15Z
dc.date.available1399-12-09T03:58:05Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T03:58:15Z
dc.date.issued2013-04-03en_US
dc.date.issued1392-01-14fa_IR
dc.date.submitted2011-11-03en_US
dc.date.submitted1390-08-12fa_IR
dc.identifier.citationناهيد سليماني, احمد شعباني, سعيد رجايي پور. (1392). ميزان کاربرد مؤلفه‌هاي مديريت پست مدرن در کتابخانه‌هاي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 0(0)fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/374
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781527
dc.description.abstractمقدمه: با پيدايش مؤلفه‌هاي جديد مديريت پست‌ مدرن شامل ترغيب، خودکنترلي، رهبري خدمتگزار، سازماندهي فعال، نوآوري، و هم‌آفريني، مدل‌هاي سنتي مديريت زير سؤال برده شده است؛ از اين رو پژوهش حاضر با هدف شناسايي ميزان کاربرد مؤلفه‌هاي مديريت پست مدرن در کتابخانه‌هاي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان انجام شد. روش بررسي : در اين پژوهش توصيفي- پيمايشي، جامعه‌ی پژوهش تمام کارکنان کتابخانه‌هاي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان (78 نفر) بود که با روش نمونه‌گيري تصادفي ساده، 55 نفر در سال 90-1389 انتخاب شدند. ابزار تحقيق پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته در دو وضعيت موجود و مطلوب بود که روايي آن با استفاده از روايي محتوايي و صوري و پايايي آن با استفاده از محاسبه‌ی ضريب alpha Cronbach's در وضعيت موجود 97/0 و در وضعيت مطلوب 96/0 محاسبه گرديد. تجزيه و تحليل داده‌ها در سطح آمار توصيفي و استنباطي (آزمون‌هاي t تک نمونه‌اي، t مستقل، Hotelling t 2 ، تحليل واريانس يک راهه و آزمون تعقيبي ال. اس. دي) توسط نرم‌افزار SPSS صورت گرفت. يافته‌ها: ميانگين نمرات مؤلفه‌هاي مديريت پست مدرن در وضعيت موجود، کمتر از سطح متوسط (3 > m) و در وضعيت مطلوب، بيشتر از حد متوسط (3 < m) بود. همچين بين ميانگين مؤلفه‌هاي مديريت پست مدرن در وضعيت موجود بر مبناي متغير جمعيت‌شناختي جنسيت، در مؤلفه‌هاي «خودکنترلي»، «رهبري خدمتگزار» و «نوآوري» و در وضعيت مطلوب بر مبناي متغير جمعيت‌شناختي نوع کار در خصوص مؤلفه‌ی‌ «هم آفريني» اختلاف معنی‌داري مشاهده شد (05/0 > P). نتيجه ‌ گيري : با ظهور دوره‌ی پست مدرن و بنا به اهميت مديريت به عنوان رکن اساسي توسعه و پيشرفت، مديران کتابخانه‌هاي دانشگاهي بايد با مؤلفه‌هاي مديريت پست مدرن آشنا شده و جهت اداره‌ی مناسب کتابخانه‌ها، اين مؤلفه‌ها را به کار گيرند. واژه‌های کلیدی : دانشگاه‌ها؛ رهبري؛ مديريت كاركنان؛ نوآوري سازمانيfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectترغیبfa_IR
dc.subjectخودکنترلیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.subjectرهبری خدمتگزارfa_IR
dc.subjectسازماندهی فعالfa_IR
dc.subjectمدیریت پست مدرنfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.subjectهم آفرینی.fa_IR
dc.titleميزان کاربرد مؤلفه‌هاي مديريت پست مدرن در کتابخانه‌هاي دانشگاه علوم پزشکي اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، کتابداري، دانشکده‌ي علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، کتابداري، دانشکده‌ي علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، مديريت آموزشي، دانشکده‌ي علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد