| dc.contributor.author | ناهيد سليماني | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمد شعباني | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعيد رجايي پور | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-09T03:58:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-27T03:58:15Z | |
| dc.date.available | 1399-12-09T03:58:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-27T03:58:15Z | |
| dc.date.issued | 2013-04-03 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-01-14 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-11-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-08-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ناهيد سليماني, احمد شعباني, سعيد رجايي پور. (1392). ميزان کاربرد مؤلفههاي مديريت پست مدرن در کتابخانههاي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت, 0(0) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-7853 | |
| dc.identifier.issn | 1735-9813 | |
| dc.identifier.uri | http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/374 | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781527 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: با پيدايش مؤلفههاي جديد مديريت پست مدرن شامل ترغيب، خودکنترلي، رهبري خدمتگزار، سازماندهي فعال، نوآوري، و همآفريني، مدلهاي سنتي مديريت زير سؤال برده شده است؛ از اين رو پژوهش حاضر با هدف شناسايي ميزان کاربرد مؤلفههاي مديريت پست مدرن در کتابخانههاي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان انجام شد. روش بررسي : در اين پژوهش توصيفي- پيمايشي، جامعهی پژوهش تمام کارکنان کتابخانههاي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان (78 نفر) بود که با روش نمونهگيري تصادفي ساده، 55 نفر در سال 90-1389 انتخاب شدند. ابزار تحقيق پرسشنامهی محققساخته در دو وضعيت موجود و مطلوب بود که روايي آن با استفاده از روايي محتوايي و صوري و پايايي آن با استفاده از محاسبهی ضريب alpha Cronbach's در وضعيت موجود 97/0 و در وضعيت مطلوب 96/0 محاسبه گرديد. تجزيه و تحليل دادهها در سطح آمار توصيفي و استنباطي (آزمونهاي t تک نمونهاي، t مستقل، Hotelling t 2 ، تحليل واريانس يک راهه و آزمون تعقيبي ال. اس. دي) توسط نرمافزار SPSS صورت گرفت. يافتهها: ميانگين نمرات مؤلفههاي مديريت پست مدرن در وضعيت موجود، کمتر از سطح متوسط (3 > m) و در وضعيت مطلوب، بيشتر از حد متوسط (3 < m) بود. همچين بين ميانگين مؤلفههاي مديريت پست مدرن در وضعيت موجود بر مبناي متغير جمعيتشناختي جنسيت، در مؤلفههاي «خودکنترلي»، «رهبري خدمتگزار» و «نوآوري» و در وضعيت مطلوب بر مبناي متغير جمعيتشناختي نوع کار در خصوص مؤلفهی «هم آفريني» اختلاف معنیداري مشاهده شد (05/0 > P). نتيجه گيري : با ظهور دورهی پست مدرن و بنا به اهميت مديريت به عنوان رکن اساسي توسعه و پيشرفت، مديران کتابخانههاي دانشگاهي بايد با مؤلفههاي مديريت پست مدرن آشنا شده و جهت ادارهی مناسب کتابخانهها، اين مؤلفهها را به کار گيرند. واژههای کلیدی : دانشگاهها؛ رهبري؛ مديريت كاركنان؛ نوآوري سازماني | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مدیریت اطلاعات سلامت | fa_IR |
| dc.subject | ترغیب | fa_IR |
| dc.subject | خودکنترلی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.subject | رهبری خدمتگزار | fa_IR |
| dc.subject | سازماندهی فعال | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت پست مدرن | fa_IR |
| dc.subject | نوآوری | fa_IR |
| dc.subject | هم آفرینی. | fa_IR |
| dc.title | ميزان کاربرد مؤلفههاي مديريت پست مدرن در کتابخانههاي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد، کتابداري، دانشکدهي علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، کتابداري، دانشکدهي علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاديار، مديريت آموزشي، دانشکدهي علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 0 | |
| dc.citation.issue | 0 | |