نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعاطفه کلانتريfa_IR
dc.contributor.authorفهيمه کرمانشاهانيfa_IR
dc.contributor.authorعفت ملکي فردfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-09T03:50:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-27T03:51:07Z
dc.date.available1399-12-09T03:50:57Zfa_IR
dc.date.available2021-02-27T03:51:07Z
dc.date.issued2014-12-10en_US
dc.date.issued1393-09-19fa_IR
dc.date.submitted2012-10-10en_US
dc.date.submitted1391-07-19fa_IR
dc.identifier.citationعاطفه کلانتري, فهيمه کرمانشاهاني, عفت ملکي فرد. (1393). الگوهای انتشار مقاله و رفتار استنادی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مدیریت اطلاعات سلامت, 11(7), 820-829.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/845
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/781499
dc.description.abstractمقدمه : بررسی تولیدات علمی، ابزار مناسبی برای شناخت وضعیت گذشته و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح فراهم می‌آورد. هدف پژوهش حاضر تعیین الگوهای انتشار مقاله و رفتار استنادی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود. روش بررسی : در این مطالعه تحلیلی، 179مقاله که در بازه زمانی اول جولای 2008 تا پایان ژوئن 2010 میلادی با همکاری حداقل یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تألیف شده، با روش‌های کتابسنجی و تحلیل استنادی بررسی شده‌اند. داده‌های گردآوری شده در قالب فایل Excel ذخیره شده و با روش‌های آماری توصیفی شامل محاسبه فراوانی و درصد فراوانی تحلیل شده‌اند. یافته‌ها: 3/66 درصد کسانی که در تألیف مقالات مشارکت داشته‌اند، استادیار و 3/64 درصد از آنها مرد بودند. 2/66 درصد از آنها در دانشکده پزشکی اشتغال داشتند. 6/15درصد از مقالات در Information Sciences Institute (ISI) نمایه شده و 86 درصد مقالات پژوهشی و 8/2درصد مروری بودند. 2/86 درصد از استنادها مقالات مجلات و زبان 8/92درصد آنها انگلیسی بود. نیمه عمر استناد 9 سال محاسبه گردید. نتیجه‌گیری: 8/56 درصد اعضای هیأت علمی در تألیف هیچ مقاله‌ای مشارکت نداشته‌اند؛ نسبت مشارکت زنان، دانشیاران و مربیان و شاغلین دانشکده‌های پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی و دندانپزشکی پایین‌تر از حد انتظار است؛ لذا اقدامات زیر ضروری است: 1) شناسایی عوامل مشارکت پایین گروه‌های مذکور و ایجاد و تقویت انگیزه‌های لازم در ایشان؛ 2) آموزش چیستی ISI  و چرایی لزوم انتشار مقاله در آن 3) آموزش نحوه نگارش مقالات مروری؛ و 4) اشتراک دوره‌های حداقل 9 ساله مجلات انگلیسی. واژه‌های کلیدی: نشریات؛ نشر؛ مقاله؛ هیات علمی؛ دانشگاه‌ها؛ علم سنجی، استنادfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectالگوی انتشار مقالهfa_IR
dc.subjectرفتار استنادیfa_IR
dc.subjectاعضای هیأت علمیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی قزوینfa_IR
dc.subjectعلم سنجیfa_IR
dc.subjectتحلیل استنادیfa_IR
dc.titleالگوهای انتشار مقاله و رفتار استنادی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، علم اطلاعات و دانش شناسي، دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي قزوين، قروين، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاري و مامايي، دانشگاه علوم پزشکي قزوينfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس بهداشت محيط، دانشگاه علوم پزشکي قزوين، قزوين، ايرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue7
dc.citation.spage820
dc.citation.epage829


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد