| dc.contributor.author | فاطمه مهاجري | fa_IR |
| dc.contributor.author | حمیدرضا بهنود | fa_IR |
| dc.contributor.author | عطيه عسگري طورزني | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-08T21:57:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-26T21:57:03Z | |
| dc.date.available | 1399-12-08T21:57:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-26T21:57:03Z | |
| dc.date.issued | 2018-07-15 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-04-24 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-07-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-04-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فاطمه مهاجري, حمیدرضا بهنود, عطيه عسگري طورزني. (1397). بررسي فاکتورهاي تاثيرگذار بر تمايل به پرداخت عابرين پياده به منظور انتخاب راهبرد مناسب بهبود ايمني معابر پياده به کمک مدل هاي انتخاب گسسته. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیتها, 6(1), 24-13. doi: 10.22037/meipm.v6i1.22149 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-2455 | |
| dc.identifier.issn | 2383-1901 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22037/meipm.v6i1.22149 | |
| dc.identifier.uri | https://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/22149 | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/777948 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: عابرين پياده به عنوان يکي از آسيب پذيرترين کاربران راه به شمار مي آيند. هدف مطالعه حاضر بررسي تمايل عابرين پياده به پرداخت هزينه و از سوي ديگر از ميزان تمايلي که اين گروه براي ايمن تر شدن عبورشان از معابر، حاضرند پرداخت کنند مي باشد.روش بررسي: در اين مطالعه سه نوع سياست گذاري مختلف که شامل انجام خط کشي براي عابرين پياده، انجام خط کشي و نصب چراغ راهنمايي مخصوص عابرين پياده و احداث پل عابرپياده مجهز به پله برقي براي عابرين پياده، تعريف شده و به کمک مطالعه ميداني با پرسشگري به روش رجحان بيان شده از نمونه مورد مطالعه که شامل 384 نفر مي باشد، خواسته شده است که ميزان تمايل به پرداخت خود را براي ايمن سازي معبر بلوار نوروزيان شهر قزوين به عنوان مطالعه موردي اعلام نمايند. براي هر نوع سياست گذاري هزينه هاي پيشنهادي در قالب 4 گزينه به افراد ارائه شده است و با مدلسازي هاي انجام شده به وسيله مدل هاي انتخاب گسسته در قالب ساخت مدل لوجيت براي هر يک از گزينه هاي پيشنهادي در هر راهبرد به تحليل نتايج پرسشنامه پرداخته شده است.يافته ها: در اين پژوهش تحليل ها نشان داد که سن، سطح تحصيلات و مالکيت خودرو و سطح درآمد رابطه معناداري با تمايل به پرداخت دارند. به طوري که با افزايش سن افراد، تمايل به پرداخت در هر سه سناريو کاهش مي يابد. با افزايش سطح تحصيلات و مالکيت خودرو، تمايل به پرداخت در سناريو اول و سوم افزايش مي يابد. در مورد هر سه سناريو، با افزايش سطح درآمد متوسط خانواده به بيش از 4 ميليون تومان احتمال تمايل به پرداخت افزايش مي يابد. افراد با سطح درآمد متوسط خانواده کمتر از يک ميليون تومان و 1 تا 2 ميليون تومان تمايلي به پرداخت هزينه ندارند.نتيجه گيري: نتايج نشان مي دهد از بين سياست هاي موردنظر، در مواردي که تمايل به پرداخت وجود دارد، براي سياست گذاري انجام خط کشي و نصب چراغ راهنمايي مخصوص عابرين پياده تمايل به پرداخت مبلغ 10000 تومان به منظور ايمن سازي و جلوگيري از وقوع تصادف، بيشترين فراواني را دارد. How to cite this article:Mohajeri F, Behnood H, Asgari –Toorzani A. Evaluation of the Factors which Influence the Willingness to Pay among pedestrians for Choosing Appropriate Policy Measures to Improve Safety Facilities by Discrete Choice Models. J Saf Promot Inj Prev. 2018; 6(1):13-24. | fa_IR |
| dc.format.extent | 458 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیتها | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22037/meipm.v6i1.22149 | |
| dc.subject | عابرين پياده | fa_IR |
| dc.subject | تمايل به پرداخت | fa_IR |
| dc.subject | مدل هاي انتخاب گسسته | fa_IR |
| dc.subject | راهبردهاي ايمني | fa_IR |
| dc.title | بررسي فاکتورهاي تاثيرگذار بر تمايل به پرداخت عابرين پياده به منظور انتخاب راهبرد مناسب بهبود ايمني معابر پياده به کمک مدل هاي انتخاب گسسته | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشجوي دکتري گروه برنامه ريزي حمل و نقل، دانشکده فني و مهندسي، دانشگاه بين المللي امام خميني، قزوين، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه برنامه ريزي حمل و نقل، دانشکده فني و مهندسي، دانشگاه بين المللي امام خميني، قزوين، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه برنامه ريزي حمل و نقل، دانشکده فني و مهندسي، دانشگاه بين المللي امام خميني، قزوين، ايران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 24 | |
| dc.citation.epage | 13 | |