نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرشته داودیfa_IR
dc.contributor.authorسید سعید هاشمی نظریfa_IR
dc.contributor.authorمحمدرضا قدیر زادهfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-08T21:56:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-26T21:56:41Z
dc.date.available1399-12-08T21:56:40Zfa_IR
dc.date.available2021-02-26T21:56:41Z
dc.date.issued2016-04-02en_US
dc.date.issued1395-01-14fa_IR
dc.date.submitted2016-04-02en_US
dc.date.submitted1395-01-14fa_IR
dc.identifier.citationفرشته داودی, سید سعید هاشمی نظری, محمدرضا قدیر زاده. (1395). بررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی منجر به مرگ در استان لرستان در سال 1391. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها, 3(4), 262-257. doi: 10.22037/meipm.v3i4.11852fa_IR
dc.identifier.issn2345-2455
dc.identifier.issn2383-1901
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v3i4.11852
dc.identifier.urihttps://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/11852
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/777944
dc.description.abstractسابقه و هدف: سوانح ترافیکی دلیل عمده مرگ و ناتوانی در سراسر جهان است. این مطالعه باهدف بررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی منجر به مرگ در استان لرستان در سال 1391 بر اساس یافته‌های پزشکی قانونی انجام‌گرفته است.مواد و روش‌ها: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی است. در این بررسی اپیدمیولوژیک تصادفات منجر به فوت استان لرستان، میزان بروز مرگ‌ومیر، میزان بروز استانداردشده آن، میزان بروز بر حسب ماه، سطح تحصیلات، جنسیت، گروه‌های سنی، وضعیت تأهل، تعداد ترددها در ماه‌ها محاسبه گردید و همچنین فراوانی مرگ‌ومیر بر اساس متغیرهای مختلف با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده پزشکی قانونی از مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات جاده‌ای، از فروردین 1391 لغایت آخر اسفند 1391، بررسی شد. داد ه ها با استفاده از نرم‌افزار آماری Stata نسخه 11 تجزیه‌وتحلیل شد.یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که در طول سال 1391، 553 نفر به علت تصادفات رانندگی فوت نموده‌اند. میزان بروز استانداردشده سنی 2/33 در 100 هزار نفر بود. اکثریت قربانیان مرد (37/87 درصد) و متأهل (94/65 درصد) بودند. بیشترین فراوانی (61/13 درصد) مربوط به رده سنی 20-25 سال بوده است. میانگین سنی متوفیان 67/20± 74/36 سال بود. همچنین اکثر قربانیان در محل حادثه و به علت ضربه به سر فوت نمودند.بحث و نتیجه گیری: با توجه به بالا بودن میزان بروز مرگ ناشی از تصادفات در این استان، توصیه می‌شود اقدامات مناسب توسط مراجع ذیربط انجام شود. How to cite this article:Davoodi F, Hashemi- Nazari SS, Ghadirzadeh MR. Epidemiology Study of Road Traffic Accidents Resulting in Death: In Lorestan Province in 2012.J Saf Promot Inj Prev.2016; 3(4):257-62.fa_IR
dc.format.extent413
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌هاfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v3i4.11852
dc.subjectاپیدمیولوژیfa_IR
dc.subjectسوانح جاده‌ایfa_IR
dc.subjectلرستانfa_IR
dc.titleبررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی منجر به مرگ در استان لرستان در سال 1391fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات پزشکی قانونی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage262
dc.citation.epage257


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد