نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسيما رضائي آشتيانيfa_IR
dc.contributor.authorجمال‌الدين مهدي‌نژادfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-08T21:50:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-26T21:50:02Z
dc.date.available1399-12-08T21:50:01Zfa_IR
dc.date.available2021-02-26T21:50:02Z
dc.date.issued2020-05-27en_US
dc.date.issued1399-03-07fa_IR
dc.date.submitted2020-06-01en_US
dc.date.submitted1399-03-12fa_IR
dc.identifier.citationسيما رضائي آشتياني, جمال‌الدين مهدي‌نژاد. (1399). آموزش ارتقا ايمني کارگران و کاهش حوادث کاري در کارگاه‌هاي ساختماني. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها, 7(4), 198-192. doi: 10.22037/meipm.v7i4.30701fa_IR
dc.identifier.issn2345-2455
dc.identifier.issn2383-1901
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v7i4.30701
dc.identifier.urihttps://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/30701
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/777872
dc.description.abstractسابقه و هدف: مطالعات نشان مي‌دهد كه حدود نود درصد حوادث ناشي از كار در کارگاه‌هاي ساختماني به علت رفتارهاي غير ايمن، روي مي‌دهد. مهم‌ترين راه براي دستيابي به ايمني کامل در فعاليت‌هاي مختلف ساختماني و ارتقاء فرهنگ ايمني، آموزش كارگران درزمينه ايمني و بهداشت‌کار مي‌باشد. لذا بررسي و ارائه آموزش اثرگذار، به‌عنوان مهم‌ترين وسيله كاهش هزينه‌هاي مادي و انساني حوادث و بيماري‌هاي شغلي، داراي اهميت فوق‌العاده مي‌باشد. هدف اصلي تحقيق حاضر، ارائه آموزش اثرگذار ايمني در کارگاه‌هاي ساختماني است.روش بررسي: به‌منظور انجام اين تحقيق از رويکرد مطالعات کيفي با استفاده از مصاحبه‌هاي نيمه ساختاريافته استفاده شد. نمونه‌گيري هدفمند با 20 مشارکت‌کننده صورت گرفت که به‌منظور تحليل داده‌هاي به‌دست‌آمده از مصاحبه‌ها، از روش تحليل محتواي گرانيهيم استفاده شد.يافته‌ها: شش مرحله جهت آموزش اثرگذار براي ارتقاي ايمني کارگران در کارگاه‌هاي ساختماني مشتمل بر نياز‌سنجي آموزشي، جلب حمايت، تعيين اهداف و محتواي مطالب آموزشي، انتخاب روش‌هاي آموزشي، اجراي يک جلسه آموزشي و مرحله ارزشيابي و پيگيري به دست آمد.نتيجه‌گيري: به‌منظور ارتقا ايمني کارگران ضروري است که در اولين گام، نيازهاي آموزشي آن‌ها سنجيده شده و آموزش آن‌ها به‌صورت مرحله‌اي انجام شود. علاوه بر اين در فرآيندهاي آموزشي کارگران، تبادل و تعامل بين آموزش‌گيرندگان و آموزش‌دهنده حياتي است. How to cite this article: Rezaei Ashtiani S, Mahdinejad J. Training to Improve Workers' Safety and Reduce Work Accidents in Construction Sites. J Saf Promot Inj Prev. 2020; 7(4):192-98.fa_IR
dc.format.extent410
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌هاfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v7i4.30701
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectايمنيfa_IR
dc.subjectکارگرانfa_IR
dc.subjectحوادث کاريfa_IR
dc.titleآموزش ارتقا ايمني کارگران و کاهش حوادث کاري در کارگاه‌هاي ساختمانيfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری معماری، دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه معماری، دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage198
dc.citation.epage192


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد