| dc.contributor.author | آمینه نادری | fa_IR |
| dc.contributor.author | شهرام فتاحی | fa_IR |
| dc.contributor.author | سمیه اعظمی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-08T21:46:57Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-26T21:46:57Z | |
| dc.date.available | 1399-12-08T21:46:57Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-26T21:46:57Z | |
| dc.date.issued | 2019-01-05 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-10-15 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-01-19 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-10-29 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | آمینه نادری, شهرام فتاحی, سمیه اعظمی. (1397). برآورد ميزان تمايل به پرداخت براي کاهش مرگومير و مصدومان ناشي از سوانح ترافيکي مطالعه موردي: شهر اروميه. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیتها, 6(3), 162-152. doi: 10.22037/meipm.v6i3.24063 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-2455 | |
| dc.identifier.issn | 2383-1901 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22037/meipm.v6i3.24063 | |
| dc.identifier.uri | https://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/24063 | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/777840 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: برآورد تمايل به پرداخت با استفاده از روش ترجيحات بيان شده و انتخاب بيان شده يکي از به روزترين روشها براي ارزشگذاري محصولات غير بازاري است. در اين راستا اين مطالعه با استفاده از اين تکنيک به بررسي تمايل به پرداخت رانندگان شهر اروميه براي کاهش ميزان مرگ و مير و مصدومان پرداخت.روش بررسي: دادههاي اين تحقيق با استفاده از پرسشنامه از بين 300 راننده که به صورت روزانه در شهر تردد دارند، جمعآوري شده و نتايج مطالعه با استفاده از مدل لاجيت ادغامي برآورد شد. دادههاي تحقيق از طريق پرسشنامه و مصاحبهي چهره به چهره جمعآوري شد. به منظور رعايت موازين اخلاق در پژوهش، هدف مطالعه به رانندگان توضيح داده شد و رضايت اخذ شد. همچنين، نويسندگان متعهد شدند که اطلاعات افراد به صورت محرمانه باقي بماند.يافتهها: ميزان تمايل به پرداخت براي کاهش مرگ و مير و مصدومان به ترتيب 0/58 و 0/08 و ارزش آماري زندگي و مصدوميت به ترتيب 12443636 و 23165 تومان برآورد شد. مطابق نتايج، هزينه سفر، زمان، تعداد مرگ ومير، تعداد دوربين و سرعت در انتخاب مسير رانندگان موثر بود.نتيجهگيري: به منظور کاهش تلفات و مصدومان ميبايست سرمايهگذاري در زمينه بهبود ايمني انجام گيرد. يکي از راهکارها ميتواند اعطاي اين وظايف به شرکتهاي خصوصي و بالا بردن رقابت در اين شرکتها به منظور انتخاب اقتصادي-ترين طرحها باشد به طوري که کاربران جاده از جمله رانندگان نيز سهمي در تامين مالي اين پروژهها داشته باشند. مطابق نتايج ميتواند افراد تحصيلکرده، ثروتمند و مسنتر را هدف بگيرد. How to cite this article:Naderi A, Fattahi SH, Azami S. Estimating Willingness to Pay for Casualty and Injury Reduction in Accidents. Case Study: Urmia. J Saf Promot Inj Prev. 2018; 6(3):152 -62. | fa_IR |
| dc.format.extent | 401 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیتها | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22037/meipm.v6i3.24063 | |
| dc.subject | تمايل به پرداخت | fa_IR |
| dc.subject | ارزش آماري زندگي | fa_IR |
| dc.subject | لاجيت ادغامي | fa_IR |
| dc.subject | ترجيحات بيان شده | fa_IR |
| dc.title | برآورد ميزان تمايل به پرداخت براي کاهش مرگومير و مصدومان ناشي از سوانح ترافيکي مطالعه موردي: شهر اروميه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشجوي دکتري اقتصاد، دانشگاه رازي ، کرمانشاه، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه اقتصاد، دانشگاه رازي ، کرمانشاه، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه اقتصاد، دانشگاه رازي ، کرمانشاه، ايران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 162 | |
| dc.citation.epage | 152 | |