نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآمینه نادریfa_IR
dc.contributor.authorشهرام فتاحیfa_IR
dc.contributor.authorسمیه اعظمیfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-08T21:46:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-26T21:46:57Z
dc.date.available1399-12-08T21:46:57Zfa_IR
dc.date.available2021-02-26T21:46:57Z
dc.date.issued2019-01-05en_US
dc.date.issued1397-10-15fa_IR
dc.date.submitted2019-01-19en_US
dc.date.submitted1397-10-29fa_IR
dc.identifier.citationآمینه نادری, شهرام فتاحی, سمیه اعظمی. (1397). برآورد ميزان تمايل به پرداخت براي کاهش مرگ‌و‌مير و مصدومان ناشي از سوانح ترافيکي مطالعه موردي: شهر اروميه. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها, 6(3), 162-152. doi: 10.22037/meipm.v6i3.24063fa_IR
dc.identifier.issn2345-2455
dc.identifier.issn2383-1901
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v6i3.24063
dc.identifier.urihttps://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/24063
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/777840
dc.description.abstractسابقه و هدف: برآورد تمايل به پرداخت با استفاده از روش ترجيحات بيان شده و انتخاب بيان شده يکي از به روزترين روش‌ها براي ارزش‌گذاري محصولات غير بازاري است. در اين راستا اين مطالعه با استفاده از اين تکنيک به بررسي تمايل به پرداخت رانندگان شهر اروميه براي کاهش ميزان مرگ و مير و مصدومان پرداخت.روش بررسي: داده‌هاي اين تحقيق با استفاده از پرسشنامه از بين 300 راننده که به صورت روزانه در شهر تردد دارند، جمع‌آوري شده و نتايج مطالعه با استفاده از مدل لاجيت ادغامي برآورد شد. داده‌هاي تحقيق از طريق پرسشنامه و مصاحبه‌ي چهره به چهره جمع‌آوري شد. به منظور رعايت موازين اخلاق در پژوهش، هدف مطالعه به رانندگان توضيح داده شد و رضايت اخذ شد. هم‌چنين، نويسندگان متعهد شدند که اطلاعات افراد به صورت محرمانه باقي بماند.يافته‌ها: ميزان تمايل به پرداخت براي کاهش مرگ و مير و مصدومان به ترتيب 0/58 و 0/08 و ارزش آماري زندگي و مصدوميت به ترتيب 12443636 و 23165 تومان برآورد شد. مطابق نتايج، هزينه سفر، زمان، تعداد مرگ و‌مير، تعداد دوربين و سرعت در انتخاب مسير رانندگان موثر بود.نتيجه‌گيري: به منظور کاهش تلفات و مصدومان مي‌بايست سرمايه‌گذاري در زمينه بهبود ايمني انجام گيرد. يکي از راهکارها مي‌تواند اعطاي اين وظايف به شرکت‌هاي خصوصي و بالا بردن رقابت در اين شرکت‌ها به منظور انتخاب اقتصادي-ترين طرح‌ها باشد به طوري که کاربران جاده از جمله رانندگان نيز سهمي در تامين مالي اين پروژه‌ها داشته باشند. مطابق نتايج مي‌تواند افراد تحصيل‌کرده، ثروتمند و مسن‌تر را هدف بگيرد.  How to cite this article:Naderi A, Fattahi SH, Azami S. Estimating Willingness to Pay for Casualty and Injury Reduction in Accidents. Case Study: Urmia. J Saf Promot Inj Prev. 2018; 6(3):152 -62.fa_IR
dc.format.extent401
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌هاfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v6i3.24063
dc.subjectتمايل به پرداختfa_IR
dc.subjectارزش آماري زندگيfa_IR
dc.subjectلاجيت ادغاميfa_IR
dc.subjectترجيحات بيان شدهfa_IR
dc.titleبرآورد ميزان تمايل به پرداخت براي کاهش مرگ‌و‌مير و مصدومان ناشي از سوانح ترافيکي مطالعه موردي: شهر اروميهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوي دکتري اقتصاد، دانشگاه رازي ، کرمانشاه، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اقتصاد، دانشگاه رازي ، کرمانشاه، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اقتصاد، دانشگاه رازي ، کرمانشاه، ايرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage162
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد