| dc.contributor.author | سعيد کريمي | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرضيه جوادي | fa_IR |
| dc.contributor.author | مريم يعقوبي | fa_IR |
| dc.contributor.author | سوگل فتحعليزاده | fa_IR |
| dc.contributor.author | معصومه ملايي | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-12-04T14:20:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-02-22T14:20:12Z | |
| dc.date.available | 1399-12-04T14:20:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-02-22T14:20:12Z | |
| dc.date.issued | 2011-04-05 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-01-16 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-04-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-01-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سعيد کريمي, مرضيه جوادي, مريم يعقوبي, سوگل فتحعليزاده, معصومه ملايي. (1390). نیاز سنجی آموزش مداوم حرفهای دانشآموختگان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی. مدیریت اطلاعات سلامت, 8(1) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-7853 | |
| dc.identifier.issn | 1735-9813 | |
| dc.identifier.uri | http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/216 | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/765497 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: آموزش كاركنان فرایندی است كه انطباق و سازگاری كاركنان با محیط متحول سازمانی را فراهم میآورد. نکتهی بسیار مهم در تنظیم و اجرای برنامهی آموزشی، برنامهریزی با توجه به نیاز مخاطبان است. شناسایی نیازهای آموزشی نخستین گام برنامهریزی آموزش کارکنان و پیش نیاز یک برنامهی آموزشی مؤثر است. این مطالعه، با هدف شناخت نیازهای آموزشی دانشآموختگان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی تنظیم گردیده است. روش بررسی: این پژوهش، یک مطالعهی توصیفی_ پیمایشی است که در سال 1387 به صورت مقطعی بر روی تعداد 67 نفر از دانشآموختگان رشتهی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی شاغل در واحدهای مختلف زیر مجموعهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفت. ابزار مطالعه پرسشنامهی محقق ساختهای بود که پایایی آن با ضریب Cronbach’s alpha 75/0 تعیین شد و روایی آن به تأیید صاحبنظران رسید. روش نمونهگیری ساده و دادههای مطالعه با استفاده از نرمافزار SPSS تحلیل شد. یافتهها: نتایج نشان داد پاسخگویان در بین سه حیطهی مورد بررسی به حیطهی مهارتهای فنی و عملیاتی نیاز بیشتری دارند (میانگین 47/3، انحراف معیار 12/0). در بین مهارتهای فنی و عملیاتی بالاترین نمره، نیاز مربوط به آشنایی با استفاده و كاربرد نرمافزارهای رایانهای است و در حیطهی مهارتهای نظری و ادراکی، مبحث جهانی شدن و چند فرهنگی شدن سازمانها دارای بالاترین امتیاز در بین کل نیازهای احساس شدهی دانشآموختگان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی است. نتیجهگیری: نیازهای عملیاتی و در واقع آنچه دانشآموختگان مدیریت به طور روزمره با آن سر و کار دارند، به خصوص نیازهای مربوط به کاربرد رایانه و فنآوری اطلاعات، از مهمترین نیازهای حیطهی مهارتهای عملیاتی قلمداد میشود و لازم است برنامهریزان آموزشی این موارد را در تنظیم برنامههای سالیانه مد نظر قرار دهند. واژههای کلیدی: آموزش مداوم؛ مدیریت خدمات بهداشتی؛ آموزش حرفهای؛ نیازسنجی. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مدیریت اطلاعات سلامت | fa_IR |
| dc.title | نیاز سنجی آموزش مداوم حرفهای دانشآموختگان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استاديار، مديريت خدمات بهداشتي درماني، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوي دکتري، کميتهي تحقيقات دانشجويي، مديريت خدمات بهداشتي درماني، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوي دکتري، کميتهي تحقيقات دانشجويي، مديريت خدمات بهداشتي درماني، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 1 | |