نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزهرا کاوسيen_US
dc.contributor.authorناهيد حاتمen_US
dc.contributor.authorهادي حياتي آب‌ باريکen_US
dc.contributor.authorجاويد نعمتيen_US
dc.contributor.authorمحسن بياتيen_US
dc.date.accessioned1399-12-04T14:15:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-22T14:15:36Z
dc.date.available1399-12-04T14:15:26Zfa_IR
dc.date.available2021-02-22T14:15:36Z
dc.date.issued2012-10-06en_US
dc.date.issued1391-07-15fa_IR
dc.date.submitted2012-10-06en_US
dc.date.submitted1391-07-15fa_IR
dc.identifier.citation(1391). مدیریت اطلاعات سلامت, 0(0), 448-456.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/824
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/765479
dc.description.abstractIntroduction: Patient/customer satisfaction and loyalty have gained increasing attention from executives across the healthcare industry. Discharge against medical advice (DAMA) can be considered as one of the indicators of patient dissatisfaction. It has negative effects on patient treatment and leads to increased hospital costs. Study of predictors of DAMA in a teaching hospital was the aim of this research. Methods: In this retrospective, case-control study during the winter if 2009, a total of 9463 discharged patient medical records were reviewed. They were selected based on kind of discharge using systematic sampling. Data was analyzed using chi-square test and t-test and binary regression in SPSS. Results: Overall, 9% of discharges in this period were against medical advices. There were significant associations between DAMA and health insurance status, hospital wards, and kind of disease. Emergency ward patients and patients with no health insurance were more likely to DAMA. Conclusion: High rate of DAMA should be considered by hospital managers. They should try to find out the causes of DAMA to prevent it and finally improve satisfaction and loyalty of patients. Keywords: Patient Discharge; Personal Satisfaction; Hospitalsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.titleعوامل تأثیرگذار بر میزان ترخیص بر خلاف توصیه‌ی پزشک در بیمارستان نمازی شیرازen_US
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاديار، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي شيراز، شيراز، ايرانen_US
dc.contributor.departmentدانشيار، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي شيراز، شيراز، ايرانen_US
dc.contributor.departmentکارشناس، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي شيراز، شيراز، ايرانen_US
dc.contributor.departmentکارشناس، مديريت خدمات بهداشتي درماني، دانشگاه علوم پزشکي شيراز، شيراز، ايرانen_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، اقتصاد بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي شيراز، شيراز، ايرانen_US
dc.citation.volume0
dc.citation.issue0
dc.citation.spage448
dc.citation.epage456


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد