نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتنهای رشوانلو, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorتنهای رشوانلو, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorصداقتی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorصداقتی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorکارشکی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorکارشکی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی رضوانی, طلیعهfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی رضوانی, طلیعهfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-04T10:02:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-22T10:02:34Z
dc.date.available1399-12-04T10:02:34Zfa_IR
dc.date.available2021-02-22T10:02:34Z
dc.date.issued2020-11-01en_US
dc.date.issued1399-08-11fa_IR
dc.identifier.citationتنهای رشوانلو, فرهاد, تنهای رشوانلو, فرهاد, صداقتی, سجاد, صداقتی, سجاد, کارشکی, حسین, کارشکی, حسین, سعیدی رضوانی, طلیعه, سعیدی رضوانی, طلیعه. (1399). اعتبارسنجی نسخه فارسی مقیاسی جهت غربالگری اضطراب اینترنت در دانشجویان. مجله اپیدمیولوژی ایران, 16(3), 258-266.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7489
dc.identifier.issn2228-7507
dc.identifier.urihttp://irje.tums.ac.ir/article-1-6664-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/764048
dc.description.abstractمقدمه و اهداف: فراگیر شدن استفاده از اینترنت موجب پیدایش مسائل جدیدی در حوزه مطالعات روان‌شناختی شده است. یکی از این سازه‌های نوظهور، اضطراب اینترنت است. هدف از پژوهش حاضر روایی سازه مقیاس اضطراب اینترنت در دانشجویان بود. روش کار: در یک طرح توصیفی و اعتباریابی آزمون، طی دو مطالعه به ترتیب 206 و 289 نفر از دانشجویان واحدهای دانشگاه فرهنگیان شهر مشهد به شیوه نمونه‌گیری چندمرحله‌ای انتخاب شدند و مقیاس‌های اضطراب اینترنت و خودکارآمدی اینترنت را تکمیل کردند. همسانی درونی، روایی عاملی اکتشافی، تأییدی، ملاکی و سازه با نرم‌افزارهای SPSS.25 و AMOS.24  مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد که مقیاس، ساختاری دوعاملی با واریانس تبیین شده 82/55 درصد دارد. روایی عاملی تأییدی نیز به تأیید رسید. مقیاس از پایایی سازه مناسبی برخوردار بود. روایی واگرای مقیاس در ارتباط با خودکارآمدی اینترنت به تأیید رسید(01/0>P). رابطه معناداری میان سن و اضطراب اینترنت به دست نیامد (05/0P، 6/53 = F) و نمره کل اضطراب اینترنت (01/0>P، 7/22= F) معنادار بود و دختران میانگین بالاتری داشتند. برحسب گروه تحصیلی معنادار بود (01/0>P) و دانشجویان علوم پایه و زبان‌های خارجی به ترتیب کمترین و بیشترین میانگین را دارا بودند (37/21 و 05/27). نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد، مقیاس اضطراب اینترنت در دانشجویان از پایایی و روایی مناسبی برخوردار است.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی اپیدمیولوژیست‌های ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله اپیدمیولوژی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Epidemiologyen_US
dc.subjectاضطراب اینترنتfa_IR
dc.subjectخودکارآمدی اینترنتfa_IR
dc.subjectساختار عاملیfa_IR
dc.subjectاعتباریابیfa_IR
dc.subjectاپیدمیولوژیfa_IR
dc.titleاعتبارسنجی نسخه فارسی مقیاسی جهت غربالگری اضطراب اینترنت در دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، گروه روان‌شناسی مشاوره و تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، گروه روان‌شناسی مشاوره و تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی روان‌شناسی، گروه روان‌شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی روان‌شناسی، گروه روان‌شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روان‌شناسی تربیتی، گروه روان‌شناسی مشاوره و تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روان‌شناسی تربیتی، گروه روان‌شناسی مشاوره و تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، گروه روان‌شناسی مشاوره و تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، گروه روان‌شناسی مشاوره و تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue3
dc.citation.spage258
dc.citation.epage266


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد