نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرصافی, امیر عباسfa_IR
dc.contributor.authorرصافی, امیر عباسfa_IR
dc.contributor.authorعبدی کردانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorعبدی کردانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorصالحی کلام, ارسلانfa_IR
dc.contributor.authorصالحی کلام, ارسلانfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-03T23:14:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-21T23:14:45Z
dc.date.available1399-12-03T23:14:44Zfa_IR
dc.date.available2021-02-21T23:14:45Z
dc.date.issued2019-02-01en_US
dc.date.issued1397-11-12fa_IR
dc.identifier.citationرصافی, امیر عباس, رصافی, امیر عباس, عبدی کردانی, علی, عبدی کردانی, علی, صالحی کلام, ارسلان, صالحی کلام, ارسلان. (1397). ارزیابی میزان انحراف رفتار راننده پیرو نسبت به راننده ایده‌آل در آشفتگی جریان ترافیک با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها. مهندسی عمران مدرس, 18(5), 91-103.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-30222-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/759985
dc.description.abstractترافیک حرکت–توقف در آزادراه‌ها، منجر به آشفتگی جریان ترافیک و افزایش تأخیر می‌شود. وسایل نقلیه پیرو در زنجیره داده‌های عبوری در زمان ورود و خروج از آشفتگی به سبب ذات غیرقابل‌پیش‌بینی رفتار رانندگی، الگوهای رفتاری متفاوتی نسبت به اثر موج حرکت–توقف نشان می‌دهند. الگوهای رفتاری راننده پیرو در زنجیره وسایل نقلیه با استفاده از تئوری نامتقارن رفتاری در فاز کاهش شتاب به دو الگوی رفتاری زیرواکنشی‌ روواکنشی منتهی می‌شود. راننده پیرو بر اساس الگوهای رفتاری در فاز کاهش شتاب، پاسخ‌های متفاوتی نسبت به موج کاهش شتاب دریافتی نشان می‌دهد که منجر به افت سرعت کم‌تر یا بیشتری نسبت به راننده ایده‌آل، و تأخیر بیشتر یا کم‌تر در زنجیره حرکت وسایل نقلیه می‌شود. در این مقاله، دو پارامتر انحراف رفتار و زمان تغییر رفتار راننده پیرو نسبت به راننده ایده‌آل، بر اساس مدل تعقیب خودرو نیویل، در فاز کاهش شتاب نسبت به موج کاهش شتاب انتشاریافته در زنجیره وسایل نقلیه شناسایی می‌شود. به منظور شناسایی کم‌ترین زمان تأخیر در زنجیره وسایل نقلیه در فاز کاهش شتاب، روش تحلیل پوششی داده‌ها به کار گرفته شد تا کارا‌ترین میزان انحراف رفتار و زمان تغییر رفتار راننده پیرو متناسب‌ ‌با ‌موج کاهش شتاب دریافتی و سر‌‌فا‌‌‌‌صله مکانی پیرو در زمان دریافت موج تعیین شود. نتایج نشان دادند که بر اساس الگوی رفتاری زیرواکنشی در سرعت‌ها و سرفاصله‌های مکانی مختلف، راننده پیرو به رانندگی با الگوی رفتاری خود تمایل دارد، درحالی‌که مقدار موج انتشاریافته از وسیله پیشرو تأثیری بر خروجی‌ها ندارد. نتایج ذکرشده منجر به تأخیر کم‌تر در زنجیره وسایل نقلیه می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1128
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectترافیک حرکت – توقفfa_IR
dc.subjectانحراف رفتارfa_IR
dc.subjectالگوهای رفتاریfa_IR
dc.subjectتحلیل پوششی داده‌هاfa_IR
dc.titleارزیابی میزان انحراف رفتار راننده پیرو نسبت به راننده ایده‌آل در آشفتگی جریان ترافیک با استفاده از تحلیل پوششی داده‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume18
dc.citation.issue5
dc.citation.spage91
dc.citation.epage103


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد