نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسيد جمال‌الدين طبيبيen_US
dc.contributor.authorاميراشکان نصيري‌پورen_US
dc.contributor.authorسارا آقاباباen_US
dc.contributor.authorنسيم نبي‌پور جعفرآبادen_US
dc.date.accessioned1399-12-02T04:12:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-20T04:12:51Z
dc.date.available1399-12-02T04:12:41Zfa_IR
dc.date.available2021-02-20T04:12:51Z
dc.date.issued2011-10-06en_US
dc.date.issued1390-07-14fa_IR
dc.date.submitted2011-10-06en_US
dc.date.submitted1390-07-14fa_IR
dc.identifier.citation(1390). مدیریت اطلاعات سلامت, 8(4)fa_IR
dc.identifier.issn1735-7853
dc.identifier.issn1735-9813
dc.identifier.urihttp://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/332
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749186
dc.description.abstractIntroduction: Nowadays, knowledge management is one of the most effective factors in competitive advantages and success among organizations. Therefore, this study aimed to assess the principles of knowledge management in teaching hospitals of Iran University of Medical Sciences. Methods: This applied descriptive cross-sectional study included 30 senior managers in ten teaching hospitals associated with Iran University of Medical Sciences during 2009.  In order to gather data, a five-point Likert questionnaire was designed by the researchers. The questionnaire had a reliability of 0.874 (Cronbach’s alpha) and its validity was approved by the experts. Finally, the data was analyzed using descriptive statistics indices (average, median, and variance). Results: The findings indicated that knowledge transfer (3.64), knowledge assessment (3.84), knowledge application (3.41), knowledge sharing (3.34), and finally knowledge creation (3.19) had the highest average scores. At the end, the score of knowledge management was calculated as 3.4. Conclusion: Considering the applied Likert scale, knowledge management scored above average and could be regarded as desirable. Moreover, according to the results, more attention should be paid to knowledge creation and knowledge sharing. Keywords: Knowledge Management; Teaching Hospitals; Universities.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.titleمطالعه‌ی ارکان مدیریت دانش در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایرانen_US
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايران.en_US
dc.contributor.departmentدانشيار، گروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايرانen_US
dc.contributor.departmentدانشجوي دکترا، گروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايران.en_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، گروه مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايران.en_US
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد