ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استفاده از مدل تحلیل شکاف (Libqual)
(ندگان)پدیدآور
محمدرضا هاشميانمحمدجواد آلمختاراکبر حسن زاده
نوع مدرک
Textزبان مدرک
Englishچکیده
Introduction: The LibQUAL model measures 3 dimensions on a scale of approximately 22 aspects of services. The purpose of the present research was to evaluate the quality of services provided by libraries of Isfahan University of Medical Sciences using the LibQUAL model. Methods: In a descriptive research, 368 users of libraries of Isfahan University of Medical Sciences participated. Data was collected by the LibQUAL questionnaire. Independent samples t-tests were conducted to analyze the data in SPSS. Results: There were significant negative gaps between minimum levels of services, perceived levels of services, and desired levels of services in all 22 aspects and all 3 dimensions of LibQUAL model. Conclusion: Constant evaluation of all aspects of the LibQUAL model and user education are essential. Keywords: Evaluation; LibQUAL; Libraries.
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-08-051391-05-15
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، کتابداري و اطلاعرساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايرانکارشناس ارشد، کتابداري، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
مربي، آمار، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران
شاپا
1735-78531735-9813



