• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت اطلاعات سلامت
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مکانیزم‌های اطلاع‌رسانی و جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان‌های شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    سيد جمال الدين طبيبيامير اشکان نصيري پورعلي ايوبيانحسين باقريان محمود آبادي
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: Medical tourism marketing is currently known as a competitive and profitable industry throughout the world. It is considered as a modern field of developed tourism. Appropriate provision of information would increase the awareness of medical tourists about the capabilities of health services. This study was conducted to evaluate the effects of information mechanisms on attracting medical tourists in selected hospitals of Tehran, Iran. Methods: In a descriptive, cross-sectional study in 2011, over 195 directors, administrators, matrons, quality promotion authorities, supervisors, and head nurses of 8 hospitals in Tehran were included. A valid and reliable (Cronbach's alpha = 0.88) 2-part questionnaire was designed to collect data. Data was analyzed using inferential and descriptive statistics in SPSS. Results: There was not a significant relation between information mechanisms and medical tourist attraction (P > 0.05). Among the variables of information mechanisms, only media advertising was significantly related with attracting medical tourists (P = 0.05). However, other variables including brochures, manuals, TV programs, electronic methods, and organizations responsible for tourism had no effects on attracting medical tourists. Conclusion: Since media advertising was the only effective factor in attracting medical tourists, it seems that international advertisements about the potentials of Iranian hospitals would help in attracting more medical tourists. Keywords: Travel Medicine; Medical Tourism; Information Science.

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-08-05
    1391-05-15
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    استاد، مديريت آموزش عالي، دانشکده‌ي مديريت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايران
    دانشيار، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشکده‌ي مديريت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايران
    دانشجوي کارشناسي ارشد، مديريت خدمات بهداشتي و درماني، دانشکده‌ي مديريت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، تهران، ايران
    مربي، مدارک پزشکي، دانشکده‌ي مديريت و اطلاع‌رساني پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي اصفهان، اصفهان، ايران

    شاپا
    1735-7853
    1735-9813
    URI
    http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/698
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/749134

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب