نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبراهیمی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorبراهیمی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorشاهوردی, کاظمfa_IR
dc.contributor.authorشاهوردی, کاظمfa_IR
dc.contributor.authorغازی, ایرانfa_IR
dc.contributor.authorغازی, ایرانfa_IR
dc.contributor.authorطالب بیدختی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorطالب بیدختی, ناصرfa_IR
dc.date.accessioned1399-11-30T23:26:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-18T23:26:13Z
dc.date.available1399-11-30T23:26:13Zfa_IR
dc.date.available2021-02-18T23:26:13Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-04en_US
dc.date.submitted1395-01-16fa_IR
dc.identifier.citationبراهیمی, محسن, براهیمی, محسن, شاهوردی, کاظم, شاهوردی, کاظم, غازی, ایران, غازی, ایران, طالب بیدختی, ناصر, طالب بیدختی, ناصر. (1396). تدوین نمودار سازمانی مناسب برای مدیریت تقاضای آب کشاورزی در ایران. مهندسی منابع آب, 10(34), 73-82.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6377
dc.identifier.issn2423-719
dc.identifier.urihttp://wej.miau.ac.ir/article_2656.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/730802
dc.description.abstractتوجه جدی به مدیریت تقاضای آب کشاورزی بر اثر افزایش میزان تقاضا برای آب، امری اجتناب‌ناپذیر است. مدیریت تقاضای آب شامل فعالیت­هایی می‏باشد که ممکن است باعث کاهش تقاضای آب، افزایش بازده مصرف آب گردیده، و از آلوده شدن یا دسترسی به منابع آب جلوگیری کند. در مطالعات منابع آب، قوانین مختلفی تصویب شده‏اند، ولی برخی از این قوانین هیچ­گاه به مرحله اجرا نرفته اند؛ بنابراین، در تحقیق حاضر ساختار موجود کشور با نظرسنجی از کارشناسان بخش آب بررسی شد. برای این منظور از ابزار پرسشنامه استفاده شد. این پرسشنامه به وسیله‌ِی 38 نفر از کارشناسان و دست‌اندرکاران بخش آب پاسخ داده شد. ضریب آلفای کرونباخ 701/0 به دست آمد، که نشانگر اعتبار قوی پرسشنامه می‏باشد. نتایج ارزیابی نشان دادند که کارشناسان با تغییر ساختار مدیریت منابع آب کشور موافق بوده، و اعتقاد دارند که "عدم هماهنگی بین سازمانهای ذی ربط" و "وجود مشکلات قانونی در اصلاح الگوی مصرف" تاثیر زیادی را در بحران آب دارد. در ادامه، یک ساختار سازمانی با پنج سطح شامل: 1-تعیین چارچوب و سیاست‌های کلان آب با حضور نهاد‏های قانونی؛ 2-تخصیص سیاست‌های حوضه‏های بزرگ؛ 3-تخصیص سیاست‏های حوضه‌های درجه ی دو؛ 4-اجرای سیاست‏های تخصیص؛ 5-اجرای محلی سیاست­ها با توجه به سخت‏افزارها و نرم‏افزارهای موجود و روشهای جدید، پیشنهاد شد. این ساختار می‏تواند در سازمان‏های مختلف کشور مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent443
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی منابع آبfa_IR
dc.subjectاصلاحfa_IR
dc.subjectتقاضاfa_IR
dc.subjectپرسشنامهfa_IR
dc.subjectساختارfa_IR
dc.titleتدوین نمودار سازمانی مناسب برای مدیریت تقاضای آب کشاورزی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری منابع آب، دانشگاه شاخص پژوه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری منابع آب، دانشگاه شاخص پژوه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار رشته منابع آب، دانشگاه شاخص پژوه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار رشته منابع آب، دانشگاه شاخص پژوه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue34
dc.citation.spage73
dc.citation.epage82


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد