نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدرضا احدیen_US
dc.contributor.authorهادی پرویزیانen_US
dc.date.accessioned1399-11-30T21:41:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-18T21:41:52Z
dc.date.available1399-11-30T21:41:52Zfa_IR
dc.date.available2021-02-18T21:41:52Z
dc.date.issued2014-12-20en_US
dc.date.issued1393-09-29fa_IR
dc.date.submitted2014-09-16en_US
dc.date.submitted1393-06-25fa_IR
dc.identifier.citation(1393). ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها, 2(2), 95-102. doi: 10.22037/meipm.v2i2.7035fa_IR
dc.identifier.issn2345-2455
dc.identifier.issn2383-1901
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v2i2.7035
dc.identifier.urihttps://journals.sbmu.ac.ir/spip/article/view/7035
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/729555
dc.description.abstractسابقه و هدف: نوزادان و کـودکان در خودروها نیاز به سیستم حفـاظتی دارند، که با شرایـط بـدنی و وزنی آن‌ها سازگار بوده و بتواند آن‌ها را در مراحل مختلف رشد هـمراهی کند. با توجه به اینکه استفاده از کمربند ایمنی به‌هیچ‌وجه با شرایط خـاص بدنی آنان انطبـاق ندارد، ازاین‌رو استفـاده از صندلی ایمنی کودک در خودروها امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد بدین‌جهت پژوهش حاضر به اهمیت نقش استفاده از صندلی ایمنی کودک در خودروها و کاهش تلفات رانندگی و شناسایی عوامل مؤثر در استفاده از آن در خودروها می‌پردازد.روش بررسی: روش تحقیق توصیفی- استنباطی بوده که برای مشخصات جمعیت‌شناسی جوامع تحقیق از توزیع فراوانی (میانگین، انحراف معیار استاندارد) و از آزمون میانگین یک نمونه‌ای برای شناسایی عوامل مؤثر در استفاده از صندلی کودک و از آزمون فریدمن برای رتبه‌بندی عوامل استفاده گردید.یافته‌ها: در پژوهش حاضر چهار گروه معلمان مدارس(22نفر)، مربیان مهدکودک(14نفر)، کارکنان پلیس (15نفر) و جامعه تصادفی(89نفر) به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش را پرسشنامه محقق ساخته 16 سؤالی با 4 شاخص استفاده از صندلی کودک، تصویب قوانین، طراحی و نصب صندلی کودک در خودرو و سیاست های تشویقی تشکیل می‌دادند که روایی آن به تائید اساتید راهنما و مشاور و خبرگان رسید . جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به کمک نرم‌افزار SPSS  نسخه 18 مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. به کمک روش آلفای کرونباخ پرسشنامه جوامع تصادفی، معلمان مدارس، مربیان مهدکودک، کارکنان پلیس به ترتیب 0/762، 0/839، 0/727و 0/801 به‌دست‌آمده که نشان‌دهنده اعتبار بالای پرسشنامه می‌باشد.نتیجه‌گیری: نتایج آزمون میانگین تک نمونه‌ای و آزمون رتبه‌بندی فریدمن نشان داد که متغیر طراحی و نصب صندلی ایمنی کودک در خودروها تأثیرگذارترین و مهم‌ترین عامل در استفاده عموم از صندلی کودک دارد.en_US
dc.format.extent288
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageEnglish
dc.language.isoen_US
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌هاfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22037/meipm.v2i2.7035
dc.titleشناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در استفاده از صندلی ایمنی کودک در خودروهاen_US
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentپژوهشكده حمل‌و‌نقل، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانen_US
dc.contributor.departmentدانشکده علوم و فنون راهور، دانشگاه علوم انتظامی، تهران، ایرانen_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage95
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد