نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوجودی, بابکfa_IR
dc.contributor.authorعبدل پور, قاسمfa_IR
dc.contributor.authorبخشی پور رودسری, عباسfa_IR
dc.contributor.authorعطارد, نسترنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:34:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:34:54Z
dc.date.available1399-08-24T01:34:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:34:54Z
dc.date.issued2014-11-01en_US
dc.date.issued1393-08-10fa_IR
dc.identifier.citationوجودی, بابک, عبدل پور, قاسم, بخشی پور رودسری, عباس, عطارد, نسترن. (1393). پیش‌بینی آمادگی به اعتیاد بر اساس سبک‌های هویت، فرزندپروری و راهبردهای مقابله‌ای در دانش آموزان دوره متوسطه. فصل‌نامه طب انتظامی, 3(2), 123-134. doi: 10.30505/3.2.123fa_IR
dc.identifier.issn2228-6241
dc.identifier.issn2383-3483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30505/3.2.123
dc.identifier.urihttp://teb.police.ir/teb/article-1-240-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656657
dc.description.abstractمقدمه: هدف پژوهش حاضر پیش‌بینی آمادگی به اعتیاد بر اساس سبک‌های هویت، سبک‌های فرزندپروری و راهبردهای مقابله‌ای در دانش آموزان دوره متوسطه بود. مواد و روش‌ها: روش این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه‌ی آماری، کلیه دانش آموزان پسر شهر تبریز بود که تعداد 160 دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند و به پرسشنامه‌های سبک‌های هویت، اقتدار والدین، شیوه‌های مقابله‌ای و آمادگی به اعتیاد پاسخ دادند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه (به روش همزمان) استفاده شد. یافته‌ها: تحلیل داده‌ها نشان داد که آمادگی به اعتیاد با سبک هویت سردرگم- اجتنابی (0/48 = r، 0/01 P<)، فرزندپروری سهل گیرانه (0/36 = r، 0/01 P<) و راهبرد هیجان مدار (0/29 = r، 0/05 P<) رابطه مثبت معنی‌دار و با سبک هویت اطلاعاتی (0/29- = r، 0/05 P<)، تعهد (0/28- = r، 0/05 P<) و راهبرد مسئله مدار (0/33- = r، 0/01 P<) رابطه منفی معنی‌دار دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که سبک‌های هویت، سبک‌های فرزندپروری و راهبردهای مقابله‌ای می‌توانند به‌صورت ترکیبی 36 درصد از واریانس آمادگی به اعتیاد را پیش‌بینی کنند. نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که سبک‌های هویت، سبک‌های فرزندپروری و راهبردهای مقابله‌ای نقش مهمی در پیش‌بینی آمادگی به اعتیاد دارند؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که با آموزش این مهارت‌ها به نوجوانان و والدین آن‌ها از این معضل خانمان‌سوز جلوگیری کرد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت بهداشت، امداد و درمان ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه طب انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Police Medicineen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30505/3.2.123
dc.subjectسبک‌های هویتfa_IR
dc.subjectسبک‌های فرزندپروریfa_IR
dc.subjectراهبردهای مقابله‌ایfa_IR
dc.subjectآمادگی به اعتیادfa_IR
dc.titleپیش‌بینی آمادگی به اعتیاد بر اساس سبک‌های هویت، فرزندپروری و راهبردهای مقابله‌ای در دانش آموزان دوره متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيلfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، روانشناسی بالینی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، روانشناسی بالینی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentستاد، روانشناسی بالینی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage123
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد